12 خاصیت شگفت انگیز ژل رویال برای سلامتی

ژل رویال ماده بینظیر و کمیابی است که توسط زنبورهای کارگر برای تغذیه ملکه تولید می شوند این ماده که بصورت ژلاتینی است اغلب به عنوا یک مکمل غذایی عالی و مقوی به شمار می رود همچنین از این ماده برای درمان بیماری های مختلف جسمی نیز استفاده می شود. در این مقاله می خواهیم در باره ۱۲ خاصیت شگفت انگیز ژل رویال برای سلامتی صبحت کنیم پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

۱-دارای انواع مواد مغذی

ژل رویال ترکیبی از مواد مغذی متنوع شامل آب، کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد. هنوز به طور دقیق درباره ترکیبات شیمیایی ژل رویال تحقیقاتی صورت نگرفته اما به نظر می رسد که اثرات مثبت آن بر سلامتی منحصر به فرد می باشد. گلیکو ماده پروتئینی می باشد که به عنوان بخش اصلی پروتئین های ژل رویال شناخته شده است همچنین دارای انواع ویتامین B و مواد معدنی می باشد.

برخی از این ویتامین ها عبارتند از: ویتامین B1، ویتامین ریبوفلاوین، ویتامین اسید پانتئتنیک، ویتامین پیریدوکسین، ویتامین نیاسین، ویتامین اسید فولیک، ویتامین اینوزیتول، ویتامین بیوتین. این ویتامین ها تازه بخشی از تمام ویتامین های موجود در ژل رویال می باشد که بر روی سلامتی انسانها بسیار موثر است.

ویتامین ب

 

۲-اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

یکی دیگر از ویژگی های ژل رویال داشتن خاصیت ضد التهابی میباشد. طی آزمایشاتی که انجام شده به این نتیجه رسیده اند که ژل رویال دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی است و می تواند سلول های ایمنی بیمار را ترمیم کند.

کاهش التهاب

۳- تنظیم سطح کلسترول خون

ژل رویال با داشتن خاصیتی که تاثیر زیادی روی کلسترول خون دارد می تواند از بیماری های قلبی نیز جلوگیری کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. طبق مطالعه ای که روی خرگوش های انجام شده نشان می دهند که سطح کلسترول کل آنها به طرز قابل توجه ای کاهش یافته است.

این آزمایش همچنین روی انسانهای نیز انجام شده که طی آن شاهد کاهش سطح کلسترول خون بودند.

کاهش التهاب

۴- بهبود زخم و ترمیم پوست

ژل رویال هم بصورت خوراکی و هم بصورت موضعی استفاده می شود برای همین می توان روی سطح پوست نیز از آن استفاده کرد زیرا می تواند به بهبود جای زخم ها و بیماری های پوستی موثر باشد. این ماده همچنین دارای خاصیت ضد باکتریایی می باشد که می تواند زخم ها را تمیر کرده و جلوی عفونت آنرا بگیرد.

کلاژن موجود در ژل رویال باعث ترمیم پوست می باشد، کلاژن ماده ای است پروتئینی که برای بافت پوست ضروری می باشد.

برای خرید ژل رویال اصلی روی لینک آن کلیک کنید.

۵-کاهش دنده فشار خون

این ماده می تواند با کاهش فشار خون از قلب شما محافظت کند. مطالعاتی که در این آزمایش انجام شده حاکی از این است که پروتئین های خاص موجود در ژل رویال می تواند سلولهای ماهیچه صاف در رگ ها را شل کند که در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.

کاهش استرس

۶- کاهش استرس

ژل رویال می تواند با کاهش استرس، سطح اکسیداتیو را کاهش داده و میزان قند خون را کنترل کند و حساسیت انسولین را بهبود بخشد. طی آزمایشی که به مدت ۶ ماه روی انسانی صورت گرفت نشان داده که ۲۰ درصد قند خون این فرد نسبت به افراد سالمی که روزانه ژل رویال مصرف نمی کردند متعادل تر شده است.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

۷- عملکرد سالم مغز

ژل رویال با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی می تواند عملکرد مغز را تقویت کند. طی آزمایشات انجام شده نشان می دهد که موش های استرس زا تحت درمان اب ژل رویال بعد مدتی بهبود پیدا کردند و سطح هورمون های استرس زای آنها کاهش پیدا کرد و همچنین سیستم عصبی آنها نسبت به قبل قوی تر شده است. یک مطالعه جداگانه نیز صورت گرفته که در آن شاهد بهبود حافظه و کاهش علائم افسردگی در موش های شده که ژل رویال دریافت کرده اند. و رسوبات شیمیایی خاصی که مرتبط با بیماری آلزایمر بوده به طور کامل حذف شده است.

کاهش استرس

۸- کاهش خشکی چشم

مصرف ژل رویال بصورت خوراکی می تواند خشکی چشم را درمان کند. آزمایشاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهند افرادی که ژل رویال را بصورت روزانه مصرف کرده اند خشکی مزمن چشم آنها درمان شده است. از آنجایی که این ماده مشتق شده از زنبور عسل است می تواند باعث افزایش ترشح اشک در غدد اشکی شود.

تا الان هیچ گونه عوارضی جانبی گزارش نشده است بنابراین می تواند آنرا به عنوان یک راه حل کم خطر برای خشکی چشم در نظر گرفت.

۹-اثرات ضد پیری

ژل رویال می تواند روند پیری چهره و پوست را کاهش دهد. برای همین از این ماده در محصولات مراقبت از پوست و جوان سازی پوست استفاده می شود. ژل رویال به دلیل داشتن کلاژن می تواند در روند جوانسازی پوست موثر باشد. کلاژن وظیفه حفاظت از پوست در برابر آسیب های پوستی در معرض اشعه خورشید را بر عهده دارد..

جوان سازی پوست

۱۰-تقویت سیستم ایمنی بدن

ژل رویال می تواند سطح ایمنی بدن را در مقابل باکتری ها و ویروس های خارجی افزایش دهد. اسیدهای چربی که در ژل رویال موجود می باشد می تواند عفونت را کاهش داده و عملکرد ایمنی را افزایش دهد. آزمایشات انجام شده در این زمینه نیز نشان می دهد که این ماده ممکن است سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

۱۱- کاهش عوارض جانبی سرطان

همانطور که می دانید شیمی درمانی و یا سایر درمان های سرطان همیشه با عوارضی جانبی همراه هستند از قبیل نارسایی قلبی، مشکلات گوارشی و … اما ژل رویال می تواند برخی از این عوارض جانبی را کاهش دهد. در این مطالعه که انجام شده نشان داده که ژل رویال می تواند برخی از عوارض جانبی مرتبط با درمان سرطان را کاهش دهد.

استفاده از ژل رویال بصورت موضعی ممکن از از موکوزیت جلوگیری کند موکوزیت یک عارضه جانبی درمان سرطان است که باعث ایجاد زخم های دردناک در دستگاه گوارش می شود.

کاهش یائسگی

۱۲-درمان یائسگی

ژل رویال می تواند علائم مرتبط با یائسگی را درمان کند. یائسگی باعث کاهش هورمون های در گردش می شود که معمولا با عوارضی از قبیل درد جسمی، اختلال حافظه، افسردگی و اضطراب همراه است. ژل رویال در کاهش افسردگی و بهبود حافظه در زمان یائستگی بسیار موثر است.

۱۲ خاصیت شگفت انگیز ژل رویال برای سلامتی

از آنجایی که تحقیقات انجام شده در مورد خواص ژل رویال هنوز فراگیر نشده است پیشنهاد می شود که از این ماده به عنوان مکمل غذایی مصرف کنید تا کم کم شاهد اثرات مثبت آن باشید. همچنین از این ماده می توانید بصورت موضعی روی پوست نیز استفاده کنید. اگر قبلا از ژل رویال استفاده نکرده اید پس بهتر است با دوز بسیار کم شروع کنید تا اگر به این ماده آلژی دارید متوجه شوید.

در این مقاله سعی شد تا درباره ۱۲ خاصیت شگفت انگیز ژل رویال برای سلامتی نکاتی مطرح شود گرچه تحقیقات فعلی درباره خواص ژل رویال بسیار امیدوار کننده است اما تحقیقات بیشتری برای تعیی چگونگی استفاده از آن برای داشتن یک سبک زندگی سالم، مورد نیاز است. چنانچه دوست دارید درباره تأثیر ژل رویال بر طراوت پوست بدانید روی آن کلیک کنید.

 

منبع:

webmd , ncbi

گالری عسل بهار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *