درمان سرماخوردگی با عسل

درمان سرماخوردگی با عسل

تا امروز چیزهای زیادی درباره خواص و فواید عسل شنیده‌ایم، یکی از مصارف عسل، درمان آن برای سرماخوردگی است. عسل به عنوان یک منبع غنی از ویتامین‌ها در برابر سرماخوردگی مقاومت بسیاری دارد اما ترکیب عسل با برخی مواد خوراکی باعث می‌شود تاثیرات شگفت انگیزی برای درمان سرماخوردگی داشته باشند.

 

درمان سرماخوردگی با عسل و آبلیمو

یکی از ترکیباتی که شاید بزرگترها برای درمان سرما خوردگی به شما پیشنهاد کرده باشند ترکیب آبلیمو و عسل است. لیمو به عنوان یک منبع غنی از ویتامین C در کنار خواص عسل ترکیبی شگفت انگیز را برای درمان سرماخودگی ایجاد می‌کنند. برای استفاده از این معجون سرماخوردگی باید یک لیوان آب گرم را با دو قاشق عسل و یک لیمو تازه مخلوط کنید و این محلول را در روز حداقل ۳ مرتبه بنوشید تا خودتان متوجه سرعت بهبودتان بشوید.

 

درمان سرماخوردگی با عسل و آب سرد

۳ قاشق عسل را با یک لیوان آب سرد حل کنید و محلول را مقداری گرم کنید(بهتر است که برای مدت ۱۰ دقیقه محلول را داخل ماکروفر قرار دهید). این محلول برای تسکین گلودرد ناشی از سرماخوردگی بسیار موثر است. توجه داشته باشید که این محلول را جرعه جرعه بنوشید تا بیشترین اثر را داشته باشد.

 

درمان سرما خوردگی با عسل و سیاهدانه

ترکیب عسل و سیاهدانه به عنوان یک معجون برای پاکسازی عفونت‌های مجاری تنفسی بسیار کارآمد است. برای استفاده از این معجون ابتدا عسل و سیاهدانه را در یک ظرف مخلوط کنید و در هر صبح به صورت ناشتا ۳ قاشق از این معجون بخورید.

 

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

دارچین دارای آنتی اکسیدان است و به تنهایی نیز برای درمان برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دارچین در برابر ویروس و باکتری مقاومت زیادی دارد و ترکیب آن با عسل باعث افزایش سطح مقاومت هردو می‌شود. با ترکیب کردن عسل و دارچین در کنار آب گرم یک معجون بسیار مقاوم برای مقابله با سرماخوردگی دارید(بهتر است که مقداری آبلیمو به این محلول اضافه کنید تا خواص آن چند برابر شود).

 

معجون عسل و زنجبیل برای درمان سرماخوردگی

زنجبیل دارای طبع گرم است و این موضوع در کنار خواص این محصول باعث شده تا برای درمان سرماخوردگی بسیار موثر باشد، ترکیب زنجبیل و عسل باعث تشدید خواص آنها در برابر بیماری می‌شود.

با ترکیب ۳ یا ۴ قاشق زنجبیل رنده شده ( سعی کنید از زنجبیل آسیاب شده استفاده نکنید) را در کنار یک مقداری آب گرم حل کنید و این معجون را در وعده های مختلف به اندازه یک قاشق مصرف کنید تا شاهد بهبود سرماخوردگی خودتان بشوید.

 

ترکیب عسل و پیاز

شاید در برخی موارد دیده باشید که پیاز را به عنوان یک محصول ضدعفونی در خرد کرده و در اطراف خانه می‌گذارند، برای استفاده ترکیب پیاز و عسل برای درمان سرماخوردگی باید ابتدا پیاز را به شکل حلقه‌ای خرد کنید و درون یک ظرف قرار دهید، سپس مقداری عسل بر روی پیازها بریزید و تا یک شبانه روز درون یک ظرف بگذارید سپس با برداشتن پیازها شما در ظرف یک محلول معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی دارید.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که درمان سرماخوردگی با عسل به عنوان یک درمان مکمل است و در صورت بروز عوارض شدید سرماخوردگی بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *