بررسی عوارض جانبی ژل رویال

عوارض جانبی ژل رویال برای انسانهای عبارتند از: ایجاد اگزما، سرگیجه، سرفه، ناراحتی معده و … اما این عوارض برای همه انسانها نمی باشد و تنها تعداد محدودی از افراد ممکن است دچار این عارضه شوند. در ادامه مفصل درباره این علائم صحبت می کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری از ژل رویال استفاده کنید.

در کل ژل رویال برای سلامتی انسان خاصیت‌های مختلفی دارد. این محصول توسط زنبور عسل به وجود می‌آید و برای مشکلات مختلف پوستی یا بیماری افراد بسیار تأثیرگذار است. در گذشته‌های دور ژل رویال جایگاه خاصی در طب سنتی داشته است.

همه مواد طبی در کنار ویژگی های مثبت، دارای عوارضی نیز هستند که قبل از مصرف باید به آن توجه کرد. چرا که برخی از مواقع خطرات آن بیشتر از ویژگی های مثبت است و بهتر است استفاده نشود.

ژل رویال چیست؟

ژله رویال یک ماده پروتئینی است که از طریق زنبور عسل ساخته می‌شود. در داخل کندو‌ها زنبور ملکه از ژله رویال یا سلطنتی تغذیه می‌کند. این ماده از طریق زنبور‌ها در داخل کندو ذخیره می‌شود. رنگ ژل رویال سفید مایل به زرد است و حالت ژلاتینی دارد. مزه ژل رویال ترش است و عطر و بوی نسبتاً تندی دارد. نقش این ژل همانند نقش شیر مادر در زندگی نوزادان است.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

بیشتر محتویات ژل رویال آب و پروتئین است. همچنین ژل دارای چربی، آمینو اسید و ویتأمین‌های دیگر است. به دلیل محتویات خاص و بسیار مفید این ماده، برای درمان مشکلات مختلف ریوی، تنفسی، پوستی و… کاربرد دارد اما با این حال باید به عوارض جانبی ژل رویال نیز توجه کرد.

ژل رویال همراه با گل

عوارض جانبی ژل رویال همراه با ۷ علائم آن

ژل رویال مثل هر ماده دیگری دارای عوارض جانبی است. عسل از طریق گرده گل‌ها به وجود می‌آید و به همین دلیل در ژله رویال، دانه‌های گرده گل وجود دارد. که این باعث می شود برخی افراد به گیاهان خاصی مثل گرده گل‌ها حساسیت داشته باشند و در نتیجه ژل رویال نیز حساسیت پیدا کنند.

اگر پس از مصرف ژل رویال این علائم را داشته سریعا به دکتر مراجعه کنید. زیرا اینها یک علائم آنافیلاکسی هستند که در واقع واکنش شدید بدن می باشد که ممکن است منجر به غش، شوک، کما و نارسایی تنفسی یا قلبی شود.

  1. تنگی نفس
  2. خس خس سینه
  3. کهیر
  4. ضربان قلب سریع
  5. سرگیجه
  6. تورم صورت
  7. گلو درد شدید

ژل رویال هراه با گل های مختلف

همچنین محتویات ژل رویال دارای دو نوع پروتئین نیز است که باعث واکنش‌های حساسیتی خواهد شد. برخی از افراد به خاطر مصرف ژله رویال دچار آنافلاکسی، اسپاسم برونشی و آسم شدند. همچنین در برخی از حساسیت‌ها درماتیت تماسی، مشکلات دستگاه گوارشی و فشار خون پایین نیز مشاهده شده است بنابراین حتما حواستان به عوارض جانبی ژل رویال باشد.

از کجا بفهمیم به ژل رویال حساسیت داریم؟

حساسیت به برخی از مواد می‌تواند نشان دهنده حساسیت به ژل رویال نیز باشد. مثلاً اگر فردی به گرده گل حساسیت دارد، امکان حساسیت پیدا کردن نسبت به مکمل‌های ژل رویال در وی  بیشتر خواهد بود.

همچنین افرادی که به مواد خوراکی یا استنشاقی حساسیت پیدا می‌کند، ممکن است به ژل رویال نیز حساسیت داشته باشند. افراد مبتلا به آسم، نسبت به افراد دیگر حساسیت بیشتری به ژله رویال دارند و در صورت استفاده از جن ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند.

گاهی اوقات افراد به هیچ ماده خاصی حساسیت ندارند، اما ممکن است پس از استفاده ژل رویال و مشکلات تنفسی، خارش در قسمت‌های مختلف بدن، التهاب پوستی، اسهال و یا اسپاسم‌های برونشی را نیز تجربه کنند.

دو عدد ژل رویال کنار هم

ژل رویال برای کسانی که آسم دارند مؤثر است یا نه؟

افرادی که به بیماری آسم دچار هستند، برای استفاده از رویال ابتدا باید آزمایش دهند تا مشخص شود که نسبت به آن حساسیت دارند یا نه. البته در برخی از موارد ژل رویال باعث درمان آسم شده است. همچنین در برخی از موارد گزارش شده است که افراد با استفاده از کپسول‌های ژل رویال دچار حمله آسم شدند و مشکلات تنفسی خطرناکی برایشان به وجود آمده است.

به همین دلیل نمی‌توان گفت ژل رویال برای افراد مبتلا به آسم مؤثر است یا نه بنابراین حتما به عوارض جانبی ژل رویال توجه داشته باشید.
ویژگی‌های بدنی افراد مختلف متفاوت است و ممکن است ژل رویال در برخی از افراد تأثیر مثبت داشته باشند و باعث درمان آسم شود در حالی که در برخی دیگر از افراد باعث افزایش سلول‌های التهابی و وقوع حملات آسم شود.

چنانچه احساس می کنید ژل رویال ممکن است برای شما عوارضی داشته باشد حتما با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تمایل به خرید ژل رویال طبیعی با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۸۲۱ تماس بگیرید.

عوارض و خطرات ناشی از ژل رویال

استفاده از ژل رویال در برخی از افراد باعث ایجاد عوارض بسیار نادر می‌شود. ممکن است باعث ایجاد سرفه‌های دردناک و تأثیر نامطلوب در سلامت گلوی افراد شود. مصرف پی‌درپی ژل رویال می‌تواند باعث این عارضه جانبی شود و برای کنترل آن باید از چای زنجبیل استفاده کرد. در برخی موارد حاد می‌تواند باعث ایجاد آسم در افراد شود. در برخی از افراد ممکن است باعث اختلالات مختلف سیستم گوارشی بدن شود که برای رفع آن بهتر است بعد از مصرف ژل رویال، از موز یا برنج قهوه‌ای استفاده شود.

ژل رویال با قاشق جوبی

ژل رویال می‌تواند سبب افت فشار خون شود که به همین منظور باید قبل از مصرف تداخل دارویی فشار خون و ژل رویال بررسی شود. همچنین برخی دیگر از دارو‌ها در کنار ژل رویال می‌تواند باعث خونریزی یا مشکلات کبودی در بدن شود.

اگزما، سرگیجه، ایجاد مشکلات تنفسی، ایجاد حالت تهوع، تحریک نواحی خاص چشم، پیشرفت بیماری سرطان، مشکلات بدن درد از دیگر عوارض جانبی ژل رویال است.

توصیه‌هایی که هنگام مصرف ژل رویال باید به آن توجه کرد

اگر برای اولین بار ژل رویال مصرف می‌کنید، باید دقت کنید تا رنگ سفید یا زرد روشن داشته باشد و مزه آن گس و مقداری شیرین است. البته در ابتدا مزه آن چندان خوشایند نیست اما ارزش غذایی آن بسیار بالا است. ژل رویال را به صورت ناشتا صبح یا شب قبل از خواب در دهان بگذارید تا جذب شود. بعد از ژل یک قاشق چای خوری عسل بخورید.

ژل رویال و گل های مختلف

افرادی که مشکلات مختلف حساسیت دارند یا بانوان شیرده و باردار بهتر است در مصرف ژل دقت داشته باشند. برای انجام درمان روزانه می‌توان فقط ۳ گرم ژل رویال استفاده کرد. مصرف بیش از اندازه به هیچ وجه انجام نشود. همچنین بسته را در داخل یخچال و دور از نور نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی مدت بهتر است آن را در فریزر قرار دهید.

نتیجه‌گیری

گالری بهار عسل تمام تلاش خود را کرده تا در این مقاله درباره عوارض جانبی ژل رویال صحبت مفیدی کرده باشد. بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که ژل رویال چیست و عوارض و خطرات استفاده از آن چه چیز‌هایی خواهد بود. ارزش غذایی ژل رویال بسیار زیاد است اما در عین حال برای برخی از افراد بسیار خطرناک خواهد بود و باید در مصرف آن دقت داشته باشید.

برای اطلاع از عوارض جانبی ژل رویال و موارد صحیح استفاده و توصیه‌های مربوطه می‌توانید این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید و پس از آن، از ژل رویال استفاده کنید.

سوالات متداول

  • ژل رویال برای چه کسانی مناسب است؟

برای کسانی که درچار بیماری خاصی نباشند و برای کودکان بالای ۵ سال، با این حال حتما این مقاله را از ابتدا با دقت مطالعه کنید.

  • میزان مصرف ژل رویال چه مقدار می باشد؟

معمولا پیشنهاد می شود که بین ۱ تا ۵ گرم، به مدت یک تا سه ما مصرف شود.

  • از کجا بفهمیم که به ژل رویال حساسیتی نداریم؟

بهترین راه برای تشخص آن مشورت با پزشک متخصص می باشد. همچنین می توانید مواردی که در این مقاله گفته شده است را نیز توجه داشته باشید.

  • ژل رویال کی فاسد می شود؟

ژل رویال باید در دمای یخچال نگهداری شود و در دمای معمولی بیشتر از دو ساعت دوام نمی آورد.
در صورت فاسد شدن علائم زیر را خواهد داشت.
۱- تغییر رنگ آن
۲- بوی فاسد شدگی

  • چه کسانی نباید از ژل رویال استفاده کنند؟
  1. ژل رویال دارای خواص زیادی می باشد ولی با این حال افراد زیر نباید از آنها استفاده کنند.
  2. افرادی که به گیاهان دارویی آلرژی دارند
  3. افرادی که دچار بیماری های تنفسی مثل آسم هستند
  4. افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند
  5. بانوان در دوران بارداری و شیر دهی
  6. کودکان زیر ۲ سوال

 

منابع

drugs , verywellhealth

گالری عسل بهار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *