فواید ژل رویال

استفاده از ژل رویال به عنوان یک مکمل غذایی و دارویی به مصر باستان و یونان ارسطو برمی گردد. مکمل ژل رویال در صورت خوردن یا استفاده از آن روی پوست می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، علائم پیش از عادت ماهانه را کاهش دهد، به دیابت کمک کند و عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش دهد.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال طبیعی برای صبحانه

ژل  رویال ماده ای شیری است که توسط زنبورهای عسل ترشح می شود و به فرزندان در حال رشد تغذیه می شود.

زنبورهای پرستار ژل رویال را برای همه لاروها تغذیه می کنند، که به عنوان سیگنال اصلی بلوغ لارو به یک ملکه عمل می کند. مانند عسل، ژله رویال توسط زنبورداران از کلنی های زنبور عسل که در کندوهای ملکه ساز منحصر به فرد پرورش داده می شود، قابل برداشت است.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

یونانیان باستان اولین کسانی بودند که ژل سلطنتی را به عنوان بخشی از شهد خدایان توصیف می کردند و ارسطو فکر می کرد که این مهم به اندازه ای است که می تواند صبحانه روزانه دانش آموزان خود باشد.

از ژل رویال به طور سنتی در فرهنگ های دیگر نیز استفاده می شد. باور بر این است که یکی از اسرار زیبایی کلئوپاترا ، غذای فراعنه و کلید طول عمر و دارو توسط سلسله های باستان است.ژل رویال امروزه در بسیاری از کشورها همچنان یک محصول تجاری و زیبایی است.

ژل رویال ماده ژله ای اسیدی است که از مواد زیر تشکیل شده است.

آب (۶۰٪ -۷۰٪) قندها (۷.۵٪ -۲۳٪) چربی) پروتئین ها (۹٪ -۱۸٪)) مقادیر کم ویتامین ، نمک و مواد معدنی هورمون ها ترکیب دقیق ژل رویال با توجه به موقعیت جغرافیایی ، فصل و انواع گلها در منطقه متفاوت است.

ژل رویال حاوی ۱۸۵ ماده فعال بیولوژیکی است. هورمون هایی مانند تستوسترون ، پروژسترون ، پرولاکتین و استرادیول شناسایی شده اند.

ژل رویال همچنین می تواند حاوی فلاونوئیدها باشد (مواد شیمیایی آنتی اکسیدانی که فقط در گیاهان یافت می شود) ، که برخی از مزایای بالقوه سلامتی آن را فراهم می کند.

ژل رویال چگونه کار می کند؟

ژل رویال چگونه کار می کند

اگرچه از نظر شیمیایی متنوع است ، اما ژل رویال بیشتر در این زمینه ها کار می کند، مبارزه با میکروب ها و کاهش التهاب ، بیشتر از طریق رویالیزین (۱۰H2DA) مبارزه با باکتری ها از طریق ژله تقویت دفاع آنتی اکسیدانی ، از طریق فلاونوئیدها.

عسل و ژل رویال هر دو محصول زنبورهای عسل هستند و تأثیرات مشابهی بر سلامتی دارند. فلاونوئیدها هم در ژل رویال و هم در عسل دارای مزایای ضد میکروبی ، ضد قارچی ، ضد التهابی و ترمیم کننده زخم . عسل از نظر قند بسیار بیشتر از ژل رویال است.

همچنین حاوی انواع اسیدهای آلی و سایر آنتی اکسیدان هایی است که در ژل رویال یافت نمی شود. با این حال ، بیشترین ترکیبات مورد مطالعه ژل رویال در عسل یافت نمی شود و ممکن است دامنه عملکرد آن بسیار گسترده تر باشد.

برای خواندن مطالب درموردعسل طبی:

مزه ژل رویال چگونه است؟

مزه ژل رویال

ژل رویال را سفید مایل به زرد ، خامه ای و دارای بو و طعم قوی توصیف می کنند. اغلب به عنوان ادویه ، اسیدی و کمی تلخ و شیرین توصیف می شود. به تنهایی طعم چیزی شبیه به عسل ندارد ، بلکه طعم دارویی دارد.

برخلاف کپسول یا ژله مخلوط شده در عسل ، بیشتر افراد اگر می خواهند آن را مستقیم بخورند باید طعم آن را بدست آورند. از آنجا که ژل رویال زنبور عسل بر اساس گلهای محلی متفاوت است ، برخی از تفاوت های بافتی معمول است. بعضی اوقات ، ژل رویال به دلیل وجود ذرات حل نشده کمی شبیه دان ها است.

ژل رویال و دیابت

دیابت از ژل رویال به طور سنتی برای اثرات انسولین استفاده می شود. انسولین بعد از غذا گلوکز خون را کاهش می دهد و اغلب مورد نیاز بیماران دیابتی است.

در یک آزمایش بالینی روی ۲۲ داوطلب سالم، ژل رویال سطح گلوکز را در آزمایش های تحمل گلوکز کاهش داد، که شامل نوشیدن محلول با ۷۵ گرم قند است.

در سه مطالعه روی ۱۴۶ نفر مبتلا به دیابت نوع ۲، ۱ گرم ژله رویال، سطح قند خون را قبل از غذا کاهش داده و انسولین خون را افزایش داد و مقاومت به انسولین را بهبود بخشید.

مکمل ژل رویال همچنین می تواند به افراد دیابتی کمک کند تا وزن خود را کنترل کنند. در یک مطالعه ، مکمل ژل رویال ۱ گرم در روز به ۲۵ زن مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کرد که میانگین وزن خود را طی دو ماه بیش از ۱ پوند کاهش دهند. مکمل های ژل رویال همچنین کالری و کربوهیدرات دریافتی روزانه را برای افراد حاضر در مطالعه کاهش می دهد.

در موش هایی که با ژل رویال تغذیه می شدند ، خطر قند خون بالا کمتر بود.در مجموع ، شواهد محدود نشان می دهد که ژل رویال ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند. اگر در مورد شما مفید بود با پزشک خود در میان بگذارید. نکته مهم ، هرگز به جای داروهای ضد دیابت که توسط پزشک تجویز شده است ، ژل رویال مصرف نکنید.

متداول ترین سوالات پرسیده شده درباره ی ژل رویال در گوگل

ژل رویال یک محصول گیاهی است که به شما کمک می کند قد را به طور طبیعی افزایش دهید

اعتقاد بر این است که ژله رویال یک ترکیب چند کاره با خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. آنتی اکسیدان های آن به تسکین پوست و مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد (که به پیری زودرس کمک می کند) کمک می کند

فواید ژل رویال برای بهداشت باروری

در یک آزمایش بالینی بر روی ۳۱ داوطلب سالم ، ۳ گرم در روز مکمل ژله رویال سطح تستوسترون را افزایش داد. کسانی که ژل رویال مصرف می کردند نیز سطح قند خون بهتری داشتند ، تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش داده و به طور کلی سلامت روان را بهبود بخشید.ژل رویال در کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) در ۵۵ زن که ۱ گرم مکمل ژله رویال به مدت دو ماه در روز مصرف می کردند موثر بود.

در مطالعه دیگری که بر روی ۹۰ زن یائسه انجام شد ، استفاده از کرم واژن ژل رویال ۱۵درصد کیفیت زندگی ، عملکرد جنسی و عملکردهای ادراری را بعد از ۳ ماه بهبود بخشید.یک فرمول گیاهی با ژل رویال ، روغن گل مغربی ، دامیانا و جینسینگ علائم یائسگی را در ۸۷٪ (در مقابل ۵۷٪ در گروه داروها) از شرکت کنندگان در یک آزمایش بالینی بر روی ۱۲۰ زن یائسه بهبود بخشید. 

به همین ترتیب ، یک مکمل با گرده و ژل رویال (ملبروزیا) علائم یائسگی ، خلق و خو و سطح چربی خون را در یک آزمایش غیرقابل کنترل بر روی ۹۰ زن بهبود بخشید.در یک آزمایش بالینی بر روی ۹۹ زوج که به دلیل کاهش تحرک اسپرم ، مشکل بارداری وجود دارد ، استفاده از ل رویال درون واژن  با مخلوطی از عسل زنبور عسل مصر و ژل رویال تعداد بارداری های موفق را افزایش می دهد.

در مطالعه ای بر روی همسترهای نر ، کسانی که از رژیم غذایی از جمله ژل رویال استفاده کرده اند دارای سطح تستوسترون بیشتری بوده و اسپرم بیشتری تولید می کنند. به همین ترتیب ، یک مطالعه بر روی خرگوش های نر نابارور ، خوردن ژل رویال باعث افزایش تستوسترون و اسپرم ، سلامت و تحرک آن شد.

ژل رویال همچنین باعث افزایش کیفیت تخمدان در موش های ماده پیر می شود. این موضوع سطح تخمک ها را افزایش می دهد.این تعادل مجدد هورمون ها منجر به بهبود کیفیت سلول ها و تعداد آنها می شود. 

باز هم ، شواهد امیدوار کننده اما محدود نشان می دهد که ژله رویال ممکن است به چندین مسئله تولید مثل ، به ویژه با علائم یائسگی کمک کند. اگر پزشک تشخیص دهد که در مورد شما توصیه می شود و می توانید این شرایط را امتحان کنید. در یک مطالعه ، ۷ داوطلب هر روز ۶ گرم ژل رویال می خوردند. بعد از ۴ هفته ، کسانی که ژل رویال مصرف کردند کلسترول LDL کمتری در خون خود داشتند.

در یک مطالعه روی ۴۰ نفر با سطح کلسترول بالا ، کپسول های خوراکی با ۳۵۰ میلی گرم ژل رویال (۹ برابر در روز) کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش می دهد اما هیچ تاثیری بر تری گلیسیریدها و کلسترول HDL ندارد. در مطالعه دیگری روی ۵۰ فرد دیابتی ، ۱ گرم ژله رویال در روز میزان فراوانی پروتئین تشکیل دهنده “کلسترول خوب” را نسبت به پروتئین “کلسترول بد افزایش می دهد. با این حال ، برخی از پژوهشگران بر این باورند، که ژل رویال فقط در افراد مسن موثر است.

مکمل حاوی گرده و ژل رویال (ملبروزیا) در یک آزمایش غیرقابل کنترل بر روی ۹۰ زن یائسه ، کلسترول تام و کلسترول LDL را کاهش می دهد در حالی که کلسترول HDL و تری گلیسیرید را افزایش می دهد،اگرچه امیدوار کننده است ، اما شواهد موجود برای ادعا اینکه ژل رویال کلسترول خون را کاهش می دهد کافی نیست. برای تأیید این نتایج اولیه ، آزمایشات بالینی بزرگتر و قوی تری لازم است.

عوارض جانبی شیمی

درمانی بیماران شیمی درمانی می توانند به عنوان عارضه جانبی درمان سرطان و کاهش پاسخ ایمنی ، در دهان خود به زخم ها و زخم های دردناک (که به آن موکوزیت دهان گفته می شود) مبتلا شوند. 

در مطالعه ای بر روی ۱۰۳ بیمار مبتلا به سرطان ، مکمل های ژل رویال (۱ گرم در روز) باعث بهبود زخم های دهان و کوتاه شدن زمان بهبودی می شوند. ژله رویال ابتدا در دهان چرخانده شد و سپس بلعیده شد.اگرچه نتایج آن امیدوار کننده است ، اما یک آزمایش بالینی برای حمایت از استفاده از ژله رویال به عنوان کمکی برای شیمی درمانی تا زمان انجام آزمایشات بالینی کافی کافی نیست

فواید ژل رویال برای کم خونی

ژله رویال ممکن است گلبول های قرمز خون را افزایش داده و کم خونی را کاهش دهد. در یک مطالعه بیش از شش ماه ، ۳۱ داوطلب که روزانه یک مکمل ژله رویال (۳ گرم) می خوردند تعداد گلبول های قرمز خون بالاتر بود. ژل رویال ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد ، که می تواند باعث تولید خون گلبول های قرمز شود.نتایج این آزمایش منفرد باید در مطالعات بیشتر روی جمعیت بیشتر تأیید شود

فواید ژل رویال برای خشکی چشم

ژل رویال در یک آزمایش بالینی بر روی ۴۳ نفر با خشکی چشم تولید اشک را افزایش داد [۲۹]. باز هم ، فقط یک آزمایش بالینی کوچک این مزیت بالقوه را مشاهده کرده است. 

تحقیقات بالینی بیشتری مورد نیاز است. احتمالاً برای: التیام زخم ثابت شده است که ژله رویال به بهبود زخم ها کمک می کند. در یک مطالعه سلول ، ژله رویال از پوست در برابر آسیب اشعه ماورا بنفش محافظت می کند. افزایش کلاژن، در نتیجه ژله رویال، همچنین از آسیب محافظت می کند و به ترمیم کمک می کند. 

فیبروبلاست ها سلول های ایمنی بدن هستند که برای روند بهبود حیاتی هستند. در یک مطالعه سلولی روی زخم های پوستی انسان ، ژل رویال حرکت فیبروبلاست را افزایش داده و به ترمیم بهتر زخم کمک می کند.با این حال ، ممکن است اثر درمانی ژل رویال محدود باشد.

تحقیقات حیوانات و سلولها

در زیر خلاصه ای از پژوهش ها موجود بر پایه حیوانات و سلول ها آورده شده است ، که باید تلاش های تحقیق بیشتری را هدایت کند. با این حال ، مطالعات نباید به عنوان حامی هیچ فواید سلامتی تفسیر شود. کاهش آلرژی و تسلط Th1 در یک مطالعه روی موش ها ، ترکیبات فعال ژله رویال (MRJP3) پاسخ ها و حساسیت های آلرژیک را کاهش می دهد. 

ژل رویال می تواند با متعادل سازی سطح و بهبود پاسخ سلولهای ایمنی خاص بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. در مطالعه ای روی موش ها، مکمل ژل رویال پاسخ ایمنی را به یک ماده آلرژی زا از غلظت Th2 به Th1 منتقل کرد، سطح آلرژن را در خون کاهش داد و پاسخ آلرژی پوستی را بهبود بخشید.

ژل رویال می تواند به آلرژی های غذایی کمک کند. در یک مطالعه روی موش ها ، یک مکمل رویال واکنش های آلرژیک (علائم خون و روده) و خطر شوک آنافیلاکتیک را در پاسخ به شیر گاو کاهش داد.تصور می شود رویالیزین ترکیبی از ژل رویال است که مسئول این فواید ایمنی است.

فواید ژل رویال برای بهداشت روان

در یک مطالعه ، ۳۱ داوطلب به مدت شش ماه روزانه ۳ گرم ژله رویال می خوردند. کسانی که مکمل ژل رویال داشتند نمره بالاتری در ارزیابی سلامت روان در پایان مطالعه داشتند.یک فرمول طبیعی با ۷۵۰ میلی گرم ژله رویال ، ۱۵۰ میلی گرم عصاره جینسینگ و ۱۲۰ میلی گرم عصاره جینکو بیلوبا باعث بهبود عملکرد در آزمون ارزیابی شناختی در یک آزمایش بالینی بر روی ۶۶ نفر با اختلال شناختی اندک شد.

در موش های صحرایی مبتلا به بیماری آلزایمر ، مکمل های ژل رویال حافظه فضایی ، یادگیری و عملکرد مغز را بهبود بخشید. موشهایی که با ژل رویال تغذیه می شدند بهتر از آنهایی بودند که دارای ژل رویال نبودند و می توانستند مسیرها را به یاد بیاورند.

تقویت ایمنی و مبارزه با عفونت ها مشابه عسل

ژل رویال ممکن است اثرات مفیدی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. در مطالعه ای که روی موش ها انجام شد ، آنهایی که مکمل ژل رویال به آنها داده شده دارای سطح آنتی بادی بالاتر و رشد سریع سلول های سیستم ایمنی بدن بودند.از ژل رویال به طور سنتی برای مقابله با عفونت استفاده می شود. در یک مطالعه آزمایشگاهی باکتریایی ، رویالیزین حاصل از ژل رویال می تواند بیش از ۱۸ نوع مختلف باکتری را از بین ببرد. در یک مطالعه آزمایشگاهی دیگر ، رویالیزین همچنین در برابر برخی از انواع قارچ ها موثرتر بود.


برای خواندن مطالب درمورد ژل رویال:

در مطالعه دیگری، ژل می تواند برخی از باکتری ها و مخمرها را از بین ببرد.سلامت پوست و مو ژل رویال حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که می تواند کلاژن را تقویت کند. 

کلاژن ، فراوانترین پروتئین ساختاری در بافتهای حیوانات ، برای رشد موهای سالم ، کیفیت پوست و مفاصل ضروری است. اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در ژل رویال می تواند تولید کلاژن را افزایش داده و تجزیه کلاژن را کاهش دهد. در یک مطالعه ، موش هایی که از رژیم غذایی حاوی ۱ درصد ژل رویال استفاده می کردند ، کلاژن بیشتری تولید کردند.

افزایش طول عمر در زنبورها ، ژله رویال مسئول تغییر آینده لارو از زندگی کوتاه به عنوان یک کارگر به یک ملکه با دوام است. در یک مطالعه ، ژله رویال باعث افزایش طول عمر در کرم های گرد (C. elegans) شد.روماتیسم مفصلی آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافتهای خاص خود، به ویژه پوشش داخلی مفاصل حمله می کند. 

در یک مطالعه سلول ، رویالیزین حاصل از ژل رویال باعث کاهش التهاب و آسیب در بافت مفصلی روماتوئید ناسالم شد.محافظت از کبد ژل رویال به موش صحرایی کمک کرده و از آن در برابر آسیب کبدی محافظت می کند. مکمل های ژل رویال با مقابله با آهن کم خون (کم خونی) ، تعداد گلبول های سفید خون را بازیابی می کنند ، تعداد پلاکت ها را افزایش می دهند و سطح آنزیم کبد را کاهش می دهند.

عوارض جانبی و موارد احتیاطی این لیست تمام عوارض جانبی احتمالی را پوشش نمی دهد. در صورت مشاهده عوارض جانبی دیگری با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

مصرف مکمل ژل رویال ممکن است باعث ایجاد واکنش آلرژیک ، تحریک پوستی در برخی افراد و عوارضی در مبتلایان به آسم شود. بزرگترین تهدید ، واکنش آلرژیک به ژل رویال است که علائم بالقوه آن شامل شوک آلرژیک ، بی حسی و سوزن سوزن شدن ، سرگیجه ، کهیر و سایر واکنشهای آلرژیک است.

از آنجا که این یک محصول عسلی است ، هرکسی که به زنبور عسل حساسیت دارد باید از استفاده ژله رویال خودداری کند. به طور مشابه ، افراد مبتلا به آسم دارای سیستم ایمنی بیش از حد فعال هستند ، و آنها را در معرض خطر بیشتری از مشکلات تنفسی و واکنش های آلرژیک از ژل رویال قرار می دهد. خطرات ناشی از خوردن بیش از حد ژل رویال شامل پریشانی معده ، حالت تهوع ، اسهال و تحریک پوست است.

ژل رویال در بارداری و کودکان ژل رویال به دلیل عدم تحقیق در مورد اثرات آن بر روی نوزادان متولد نشده ، شیر مادر یا کودکان خردسال ، معمولاً در دوران بارداری یا در کودکان توصیه نمی شود. 

محدودیت ها و هشدارها در مورد اثرات ژله رویال بر بارداری و رشد کودک کمبود تحقیق وجود دارد. بسیاری از مطالعات مربوط به ژله رویال بر روی انسانها دارای حجم نمونه کمی بود.

تداخلات دارویی تداخلات مکمل / گیاهان / مواد مغذی و دارویی می تواند خطرناک و در موارد نادر حتی تهدید کننده زندگی باشد. همیشه قبل از مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید و به آنها در مورد تمام داروها و مکمل هایی که استفاده یا در نظر دارید اطلاع دهید. ژله رویال ممکن است با وارفارین ، رقیق کننده خون ، تداخل کند.

ژل رویال احتمالاً به طور خطرناکی سطح وارفارین را افزایش داده و باعث خونریزی داخلی می شود منابع طبیعی و مکمل از ژله رویال به عنوان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست استفاده می شود. می توان آن را به تنهایی استفاده کرد یا با عسل ، مواد مغذی یا گیاهان مخلوط کرد.

ژل رویال به عنوان یک محصول مراقبت از پوست می تواند به عنوان کرم ، پماد ، سرم یا خام استفاده شود. ژل رویال به عنوان مکمل خوراکی نیز موجود است. این محصول با عسل ، سایر محصولات عسل و جینسینگ مخلوط شده است. همچنین می توانید ژله رویال خالص را به صورت زیر پیدا کنید.

ژل رویال معمولاً به صورت کپسول مصرف می شود. مقدار مصرف مکمل ژل رویال در مطالعات بالینی از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز بود.ژل رویال در ترکیب با سایر مکمل ها ژل رویال جینسنگ ژله رویال جینسینگ مخلوطی از جینسینگ و ژل رویال است. 

جینسینگ نوتروپیک است و باعث تقویت استقامت می شود. ترکیب ژل رویال و جینسینگ ممکن است مزایای آنها را تقویت و تکمیل کند. در یک آزمایش بالینی بر روی ۶۶ نفر ، این ترکیب از افت روانی محافظت می کند.

ژل رویال و گرده زنبور عسل گرده زنبور عسل یکی دیگر از محصولات زنبور عسل است که می تواند با عسل و ژله رویال ترکیب شود. گرده زنبور عسل آلرژی را کاهش می دهد و ممکن است به کاهش غلظت Th1 کمک کند. پاسخ آلرژیک و التهاب را در موش کاهش می دهد. از آنجا که ژله رویال نیز دارای اثرات مشابه آلرژی زایی است ، می توان این دو را با هم ترکیب کرد و به یک اثر قوی تر و گسترده تر دست یافت.

ژل رویال و بره موم یا “چسب زنبورعسل” ماده ای چسبناک است که زنبورها به عنوان موم در ساخت کندوهای خود استفاده می کنند. مانند ژل رویال ، از بره موم برای تقویت ایمنی استفاده می شود. بره موم حاوی موم ، گرده ، رزین ، روغنهای اساسی ، مواد معدنی و ویتامین های نوع B است. این مزایای مختلف ادعایی برای سلامتی دارد، از مبارزه با میکروب ها تا تقویت ایمنی یا بهبود سلامت دهان و دندان.

بره موم اغلب به شکل قرص با ژله رویال مخلوط می شود. این ترکیب به ویژه برای مقابله با عفونت ها مفید است. ژله رویال در لیدی ۴ لیدی ۴ یک مخلوط طبیعی حاوی ژله رویال ، روغن گل مغربی ، دامیانا و جینسینگ است که به عنوان یک درمان سنتی برای علائم یائسگی استفاده می شود. در یک آزمایش بالینی بر روی ۱۲۰ زن ، ۲ کپسول در روز کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و علائم یائسگی را کاهش می دهد

ژله رویال ممکن است گلبول های قرمز خون را افزایش داده و کم خونی را کاهش دهد. ژل رویال ممکن است سطح تستوسترون را افزایش دهد ، که می تواند باعث تولید خون گلبول های قرمز شود.نتایج این آزمایش منفرد باید در مطالعات بیشتر روی جمعیت بیشتر تأیید شود

ژل رویال ممکن است اثرات مفیدی بر روی سیستم ایمنی بدن داشته باشد. در مطالعه ای که روی موش ها انجام شد ، آنهایی که مکمل ژل رویال به آنها داده شده دارای سطح آنتی بادی بالاتر و رشد سریع سلول های سیستم ایمنی بدن بودند.از ژل رویال به طور سنتی برای مقابله با عفونت استفاده می شود.

ژل رویال را سفید مایل به زرد ، خامه ای و دارای بو و طعم قوی توصیف می کنند. اغلب به عنوان ادویه ، اسیدی و کمی تلخ و شیرین توصیف می شود. به تنهایی طعم چیزی شبیه به عسل ندارد ، بلکه طعم دارویی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *