خانمی که برای پوست خشکش از ماسک عسل استفاده کرده است

یکی از خوراکی‌های پرطرفدار و محبوب در بین افراد مختلف عسل است. عسل علاوه بر خوردن و مصرف خوراکی آن، تأثیرات فوق‌العاده بسیار زیاد دیگری نیز برای مصرف‌کنندگان دارد. مثلاً استفاده از آن در مصارف موضعی باعث گرفتن نتایج فوق‌العاده خواهد شد.

افرادی که دچار خشکی پوست هستند، به دلیل نبوده رطوبت لازم دچار خارش می‌شوند و در نتیجه مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آید. این افراد باید از مواد آبرسان برای پوست استفاده کنند که بهترین مواد آبرسان پوست عسل است. در ادامه این مقاله درباره ماسک عسل برای پوست خشک صحبت می‌کنیم و با طریقه مصرف آن آشنا می‌شویم.

بعد از مطالعه این مقاله اگر نیاز به خرید عسل طبیعی داشتید کافیست روی لینک کلیک کنید تا به صفحه خرید هدایت شوید.

دختری که از ماسک عسل استفاده میکند

آیا عسل برای پوست خشک مفید است؟

عسل دارای مزایا و فواید بسیار زیادی است که یکی از مهمترین مزایای آن رساندن رطوبت سطح پوست به حد تعادل است. همچنین در از بین بردن برخی بیماری‌های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس تأثیر‌گذار است. امروزه در تهیه دارو‌های مختلف بهداشتی و پوستی، از عسل استفاده می‌کنند. ویسکوزیته موجود در عسل باعث ایجاد لایه محافظ بر روی زخم می‌شود و مانع از عفونت سطح زخم می‌شود.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

عسل دارای خواص ضد پیری است و در از بین بردن چین و چروک پوست بسیار مؤثر است. استفاده از عسل سیاه در تهیه ماسک عسل برای پوست خشک بسیار مناسب است. چرا که مواد موجود در این اصل و خاصیت آنتی اکسیدانی آن بسیار بیشتر است‌.

ماسک عسل مرطوب‌کننده مناسب برای پوست خشک

استفاده از چربی‌های طبیعی در افزایش رطوبت پوست و چربی آن، اهمیت بسیاری دارد. یکی از ماسک‌های مهم در درمان پوست‌های خیلی خشک، ترکیب عسل و آووکادو است. کاکائو ۲ میزان چربی زیادی دارد و در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از آب و کادو می‌تواند رطوبت پوست را افزایش دهد. برای تهیه این ماسک ۲ قاشق چای خوری عسل و نیز یک آووکادوی رسیده را مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری ماست پرچرب به آن اضافه کنید. این ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست کشیده شود و پس از آن پوست را با آب سرد بشویید.

یک نوع ماسک عسل برای پوست خشک، ماسک عسل و موز است. عسل ماسک عسل و موز در افزایش میزان رطوبت پوست بسیار تأثیرگذار است. موز دارای ویتأمین‌ها و مواد معدنی زیاد است و در تغذیه پوست نقش مهمی دارد.

برای تهیه این ماسک ۱ عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق روغن زیتون را ترکیب کنید. موج را کاملاً ده کنید و به صورت خمیری شکل در‌آورید. این ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان قرار دهید و سپس آن را بشویید.

ماسک عسل لایه بردار مناسب برای پوست خشک

استفاده از آرد نخودچی همراه با عسل در لایه‌برداری ملایم پوست تأثیر‌گذار است. همچنین شیر دارای اسید لاکتیک است و در از بین بردن تیرگی پوست نقش زیادی دارد. ترکیب آرد نخودچی، شیر و عسل در داشتن پوست تمیز و مغذی بسیار مهم است و باعث درمان پوست خشک می‌شود.

برای تهیه این ترکیب یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی، دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. در نهایت پوست را با آب سرد شستشو دهید.

خانمی که آماده است از ماسک عسل استفاهد کند

ماسک عسل برای رفع لکه‌های پوست

یک نوع ماسک خانگی دیگر برای رفع لکه‌های پوستی وجود دارد که در آن عسل و هویج با یکدیگر مخلوط می‌شوند و این ترکیب برای پوست‌های خشک بسیار مؤثر است. استفاده از ترکیب ماسک عسل و هویج در رفع لکه‌های پوستی و افزایش رطوبت پوست بسیار مؤثر است.

همچنین در روشن شدن پوست و درخشش آن تأثیر زیادی دارد. برای تهیه این ماسک ۲ قاشق غذاخوری هویج پوره شده و یک قاشق عسل را با یکدیگر مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و دارچین مناسب برای پوست مستعد آکنه

استفاده از ماسک عسل و دارچین در تمیز نگه داشتن، افزایش رطوبت پوست و از بین بردن باکتری‌ها و روغن‌های مضر پوست مؤثر است. عسل و دارچین به عنوان یک داروی مراقبت از پوست در برابر آکنه شناخته می‌شوند و برای درمان لک‌های پوستی نیز مؤثر هستند. نحوه مصرف ماسک عسل و دارچین بر اساس مشکلات پوستی و نوع پوست افراد متفاوت است.

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری دارچین مخلوط می‌کنند و یک ماده خمیری شکل به وجود می‌آید. قبل از قرار دادن این ماسک بر روی پوست صورت، آن را به مدت ۱۰ دقیقه در پوست پشت دستتان بمالید و اطمینان پیدا کنید که خارش، قرمزی یا تورم بر روی پوست ایجاد نمی‌شود.

پس از آن ترکیب را روی کل صور‌تتان بمالید. این ترکیب به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوستتان بماند و پس از آن صورتتان را بشویید. البته دقت کنید استفاده از آب گرم در شستن صورت باعث خشکی آن خواهد شد.

عسل و چند ماده دیگر که با آن ماسک صورت درست شده است

ماسک عسل، لیمو و جوش شیرین برای از بین بردن جوش پوست

جوش شیرین دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی است. اگر جوش شیرین با آبلیمو ترکیب شود، در لایه‌برداری پوست بسیار تأثیرگذار است. استفاده از عسل همراه با لیمو و جوش شیرین در نرمی و لطافت پوست تأثیرگذار است و باعث از بین بردن جوش و آکنه می‌شود.

برای تهیه این ترکیب یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید. پس از آن به مدت ۱۵ دقیقه ماسک را بر روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم کاملاً شستشو دهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره ماسک عسل برای پوست خشک صحبت کردیم و میزان تأثیر این ماسک را در افزایش رطوبت پوست بررسی کردیم. به طور کلی عسل دارای ترکیبات بسیار مناسب برای بدن و پوست افراد است. در صورت ترکیب عسل با مواد دیگر و میوه‌ها باعث افزایش قدرت مرطوب کنندگی، لایه‌برداری و رفع لکه‌های پوستی عسل می‌شود.

برای اطلاع از انواع ماسک عسل در رفع پوست خشک و روش مصرف آن اطلاعات موجود در مقاله را به طور کامل مطالعه کنید و برای مشکلات مختلف پوستی خودتان از این ماسک‌ها کمک بگیرید. بهتر است در استفاده از این ماسک‌ها زیاده روی نکنید و نسبت به عوارض آن در صورت استفاده متعدد نیز آگاه شوید.

منابع: southernliving , mindbodygreen

گالری عسل بهار

سوالات متداول

  • ماسک عسل برای لکه پوست مناسب است؟

بله، برای این کار لازم است که عسل را با هویج ترکیب کنید و سپس بعنوان ماسک از آن استفاده نمایید.

  • از ماسک شیر و عسل برای پوست خشک می‌توان استفاده نمود؟

بله، ولی میزان شیر باید کم باشد تا عسل خاصیت نرم کنندگی خود را از دست ندهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *