نحوه نگهداری از گرده گل

نحوه نگهداری از گرده گل

گرده گل یا پولن یکی از محصولات زنبور عسل است که در چند سال اخیر با محبوبیت زیادی مواجه شده است.
این محصول به دلیل وجود مواد مغذی زیاد اعم از ویتامین‌ها، پروتئین و… مناسب مصرف روزمره و برای تمام سنین به شکل مکمل غذایی همراه شیر و یا ماست مصرف می‌شود.
این محصول به دلیل مصرف زیاد و خاصیت غذایی که دارد نحوه نگهداری آن مهم است  ما در این مقاله با نحوه نگهداری گرده گل آشنا می‌شویم.

ترکیبات موجود در گرده گل

وجود مواد معدنی و غنی از ویتامین‌ها، پروتئین، آنزیم‌ها و… موجود در گرده گل باعث شده تا نگهداری از آن به شدت مورد اهمیت قرار بگیرد. خواص گرده گل نسبت به گیاهانی که زنبور گرده را از آنها جمع آوری می‌کند مختلف است.
در زیر به چند نکته درباره نگهداری از گرده گل اشاره می‌کنیم.

نکات مهم در نگهداری از گرده گل

یکی از نکات مهم این است که این ماده کاملاً خشک شده باشد و رطوبتی در گرده باقی نماند هنگام برداشت گرده گل توسط زنبورداران درصد بالایی از رطوبت درون گرده وجود دارد، به همین دلیل از روش‌های سنتی برای خشک کردن گرده گل کمک می‌گیرند.
یکی دیگر از نکات مورد اهمیت در این محصول محل نگهداری گرده گل است. یکی از شرایط محیطی چه باعث از دست رفتن خواص گرده می‌شود رطوبت است، از این رو نگهداری در مکانی خشک و دور از رطوبت محیطی و درون ظرف بسته پیشنهاد می‌شود.
گرمای بیش از حد محیط نیز باعث از بین رفتن خواص گرده گل می‌شود به همین دلیل نگهداری از این محصول در مکان خنک پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد می‌شود بعد از خرید گرده گل آنرا با عسل ترکیب کنید تا هم باعث تشدید خواص و جذب سریعتر مواد مغذی در بدن بشود و هم  امکان مصرف در طولانی مدت را داشته باشید.

بیشترین تاثیر گرده گل چه زمانی است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از مواد غذایی که سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است گرده گل می‌باشد که باید این خوراکی را تازه بد در ماه‌های ابتدایی خرید و نهایتاً تا ۲ سال بعد از برداشت از کندو استفاده کرد. اما برخی از خواص این محصول در پایان یک سال از دست می‌رود پس پیشنهاد می‌شود این محصول را در کمتر از ۱۰ ماه مصرف کنید.

نحوه درست مصرف کردن گرده گل

یکی از نکاتی که در مصرف کردن گرده گل اهمیت دارد، نوع و نحوه مصرف این محصول است.

برای جذب بیشتر مواد مغذی و ویتامین های موجود در گرده گل باید این محصول را بر اساس اصول مصرف کرد که ما در زیر چند مورد را بیان می‌کنیم:

  • مقدار مصرف روزانه: مهمترین نکته در مصرف گرده گل این است که در روز حداکثر ۲۵ گرم مصرف شود و بهتر است در وعده صبحانه یا پیش از آن مصرف شود.
  • گرده گل همراه با عسل: بهترین روش مصرف گرده گل که باعث جذب بیشتر مواد مغذی آن می‌شود ترکیب کردن آن با عسل است، در این روش باید ۲۵ گرم از گرده گل را با عسل ترکیب کنید و بعد از ۵ دقیقه آن را مصرف کنید.
  • گرده گل و آبلیمو: در این روش شما باید یک قاشق از گرده گل را با مقداری آب یا آبلیمو ترکیب کنید و به صورت محلول مصرف کنید.
  • افزودن به دسر: گرده گل را می‌توان به صورت پودر شده بر روی انواع دسر و یا ترکیب آن با شیر و یا ماست مصرف کرد.

کلام پایانی

ما سعی کردیم که در این مقاله شما را با گرده گل و مواد تشکیل دهنده آن و همچنین با نحوه مصرف و نگهداری آن آشنا کنیم.

به نکاتی که در بالا مطرح شد مانند تاریخ مصرف گرده گل، نحو مصرف گرده گل و دیگر نکات بیان شده اهمیت بدهید تا بتوانید نهایت استفاده را از مصرف کردن گرده گل داشته باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *