خواص بره موم در طب سنتی

خواص بره موم برای دیابت یکی از بهترین توصیه‌های طب سنتی است

دیابت جزو بیماری‌های رایج این روزهاست. سبک ناسالم زندگی دردنیای امروز باعث شده است که افراد زیادی به این بیماری مبتلا شوند. مسئله تأسف باری که وجود دارد این است که در سیستم داروئی برای این بیماری درمان مشخصی وجود ندارد و فرد باید از داروهای کنترل کننده قند خون استفاده کند.

اما جالب است بدانید که در طب سنتی برخی از گیاهان و مواد طبیعی به عنوان درمان‌هایی برای این بیماری شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم خواص بره موم برای دیابت را مورد بررسی قرار دهیم.

تأثیر بره موم در کنترل و درمان دیابت

بره موم یک ماده طبیعی است که می‌تواند باعث تنظیم قند خون شود. در کمتر ماده طبیعی این خواص وجود دارد. اما تحقیقاتی که در مورد بره موم شده است نشان می‌دهد که این ماده برای قند خون ضرری ندارد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های درمان با طب سنتی طبیعی بودن راهکارها و در نتیجه بدون عارضه بودن آن‌هاست.

استفاده منظم از این ماده طبیعی با ارزش در کنار مواد طبیعی دیگر هم می‌تواند دیابت را کنترل کند و هم اینکه به درمان بیماری دیابت منجر شود. نکته‌ای که باید حتما به آن توجه شود این است که مصرف غیر منظم بره موم و یا محدود آن نمی‌تواند بیماری دیابت را کنترل کند.

به طور کلی متدهای درمانی طب سنتی به استمرار و صبوری نیاز دارند. برخی از افراد به دنبال نتیجه زودهنگام هستند و چون آن را به دست نمی‌آورند، تصور می‌کنند خواص بره موم برای دیابت واقعیت ندارد.

بره موم

کدام یک از خواص بره موم برای دیابت کاربرد دارد؟

بره موم یکی از کامل‌ترین مواد مغذی موجود در طبیعت است که زنبورهای عسل آن را تولید می‌کنند. نکته‌ای که باعث شده است بره موم در درمان بیماری دیابت تأثیر مثبت داشته باشد، نقش آن در متابولیسم بدن است. در ادامه به برخی از خواص بره موم برای بدن اشاره کرده‌ایم که نقش مهمی برای کنترل دیابت دارند.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.
  • بره موم می‌تواند عوامل تشدید کننده دیابت مانند اختلالات گوارشی و متابولیسمی بدن را کنترل کند.
  • این ماده خواص بسیاری برای کبد دارد و می‌تواند باعث تقویت آن شود. همچنین در بهبود کبدهای آسیب دیده نیز نقش دارد.
  • به کمک بره موم می‌توان چاقی را نیز تا حدی از بین برد. البته استفاده از بره موم به تنهایی چاره کاهش وزن نیست.
  • یکی از خواص بره موم برای دیابت افزایش تولید انسولین در پانکراس است.
  • این ماده به لوزالمعده در جذب بهتر انسولین کمک می‌کند.

کدام نوع دیابت با بره موم درمان می‌شود؟

این ماده پیش از هر چیز با از بین بردن عوامل تشدید کننده و پیشگیری از ابتلا به دیابت در بهبود آن نقش دارد. به این معنی که اگر در خانواده شما اقوام درجه یک و یا دو به بیماری دیابت مبتلا هستند، بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت از بره موم استفاده کنید.

همچنین اگر در آزمایش خون قند خون شما در مرز باشد با مصرف بره موم می‌توانید آن را پایین نگه دارید و مبتلا نشوید. در مطالعات بالینی که در خواص بره موم برای دیابت انجام شده است، مشخص شد که بره موم روی دیابت نوع دوم بسیار تأثیرگذار است.

چرا که در بدن این افراد انسولین وجود دارد اما یا جذب نمی‌شود و یا میزان آن کم است. بره موم می‌تواند بدن را برای جذب انسولین یا تولید مقدار بیشتری از این ماده تحریک کند. البته در صورتی که پزشک طب مدرن، داروی کنترل قند خون تجویز کرده است، بیمار باید به صورت موازی از بره موم و دارو استفاده کند.

بیمارانی که به دیابت نوع یک مبتلا هستند، باید روش‌های جدی‌تری در پیش بگیرند. بره موم نمی‌تواند در درمان دیابت این افراد نقش بسزایی ایفا کند. اما می‌تواند در کنترل آن موثر باشد.

دوره درمان دیابت با بره موم چقدر است؟

خواص بره موم برای دیابت به مرور زمان مشخص خواهد شد. به طور کلی این بیماری جزو بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود و به همین دلیل حتی درمان‌ها و متدهای کنترلی طب مدرن در آن نیز به زمان زیادی برای تأثیر نیاز دارند. بره موم به صورت بنیادی مشکلات بدن را از بین می‌برد و به همین دلیل بعد از مدتی تأثیر مطلوبی در بهبود بیماری قند خون خواهد داشت.

اگر می‌خواهید در درمان بیماری دیابت با بره موم به نتیجه رسید باید حتما از این ماده طبیعی با ارزش به صورت مداوم و دنباله دار استفاده کنید. همچنین لازم است در کنار آن اقدامات دیگری از جمله ورزش، تغذیه سالم و سبک زندگی صحیح را انجام دهید. مدت زمان تأثیر این ماده در هر شخص متفاوت است.

حتی در مواردی مشاهده شده است که مصرف بره موم به مدت یکسال باعث درمان این بیماری می‌شود. بره موم می‌تواند به صورت چند جانبه اثرات مثبت در درمان بیماری دیابت داشته باشد.

آیا عسل درمانی برای دیابت چاره ساز است؟

 

باید بدانید که بیماری دیابت به این معنا نیست که شخص مبتلا به این بیماری از هیچ نوع قندی استفاده نکند. افراد دیابتی باید در مصرف موادی که حاوی قند هستند دقت کنند و سطح قند خون خود را در حد متعادل و استاندارد نگه دارند.

در مصرف عسل برای این بیماران نیز همین امر صدق می‌کند. بیماران دیابتی می‌توانند از عسل استفاده کنند اما به هر میزان و در هر شرایطی نمی‌توانند استفاده کنند. شاخص گلایمسیک در عسل به نسبت قند و شکر پایین تر است و همین نشان دهنده این است که عسل می‌تواند جایگزین قند و شکر شود.

اما به دلیل اینکه عسل یک کربوهیدرات است در مصرف آن باید دقت شود. استفاده از خواص بره موم برای دیابت نیز به همین صورت است. یعنی مصرف آن باید در حد تعادل باشد.

آیا خواص بره موم برای دیابت کودکان نیز کاربردی است؟

مصرف بره موم برای کودکان دارای خواص مختلفی است. اما به دلیل اینکه در داخل عسل باکتری‌هایی وجود دارد که بدن نوزاد نمی‌تواند آن را هضم کند تا سن دو سالگی به کودک عسل نباید داد. بره موم نیز بافت سنگینی دارد و ممکن است سیستم گوارشی کودک نتواند آن را هضم کند. بنابراین تا دو سالگی نباید مصرف شود.

اما از سن دو سالگی به بعد معده کودک مشکلی برای هضم بره موم ندارد. در این زمان می‌توان بره موم فراوری شده را با توجه به نیاز کودک به او داد. توجه داشته باشید که بره موم خام هم برای کودک و هم برای بزرگسالان غیر قابل هضم است. به همین دلیل لازم است که محصولات فرآوری شده و طبیعی را از مرکزی معتبر خریداری کنید.

بره موم

سخن آخر

خواص بره موم برای دیابت هنوز به صورت آکادمیک اثبات نشده است. اما تجربه افراد نتیجه‌های مثبت بسیاری را نشان می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مصرف بره موم به آن توجه داشته باشید، اصالت محصول خریداری شده است. گالری عسل بهار مجموعه‌ای است که به صورت مستقیم عسل‌های کوهستان‌ زاگرس را عرضه می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *