عسل را با موم بخریم یا بدون موم

عسل را با موم بخریم یا بدون موم!
یکی از چیزهایی که علاوه‌ بر اینکه ارزش غذایی بسیاری دارد، خواص دارویی هم دارد عسل طبیعی است. زمانی که شما قصد دارید عسل بخرید باید به این موضوع دقت کنید که عسل طبیعی است یا غیر طبیعی.

تشخص عسل طبیعی از موضوعات اصلی زمان خرید عسل است. اما موارد دیگری هم هستند که زمان خرید عسل طبیعی باید به آن دقت کنیم. این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم، مسئله‌ای است که ذهن برخی از افراد را به خود مشغول کرده است و ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

عسل و موم در کنار هم

کدام بهتر است؟ عسل با موم یا بدون موم

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که عسلی که در آن موم وجود دارد از عسل بدون موم بهتر است. باید گفت که این طرز فکر کاملا اشتباه است و وجود موم در عسل نشان از طبیعی بودن آن نیست. اغلب از موم عسل به فایده‌های زیاد آن یاد می‌شود که باید گفت موم‌هایی که در عسل وجود دارند اصلا هیچ فایده‌ای نداشته و حتی جذب بدن هم نمی‌شوند.

کدام بهتر است؟ عسل با موم یا بدون موم

همان‌گونه که موم وارد بدن شده، به همان صورت هم از بدن دفع و خارج می‌شود. این مسئله اهمیت زیادی دارد که عسل را با موم بخریم یا بدون موم.

بعضی اوقات برخی از افراد گمان می‌کنند که عسلی که داخل آن موم دارد را قطعا زنبور تولید کرده و طبیعی و اصل خواهد بود. این درصورتی است که برخی از افراد داخل عسل غیرطبیعی و یا حتی عسلی که توسط زنبور هم تولید نشده و فقط شکر آب‌شده است، موم قرار می‌دهند که طبیعی به‌نظر برسد.

برخی از زنبورداران به زنبورهای خود غذایی غیر از شهد گل می‌دهند که این غذاها معمولا شربت‌ها و یا شکر هستند که عسل تولیدی هیچ خاصیتی نخواهد داشت.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

مهم آن عسل تولیدی است که حتما باید توسط زنبورها انجام شود و این‌که حتما غذای زنبورها از شهد گل باشد. زمانی که زنبور از شهد گل تغذیه می‌کند تمامی خواص آن گل و گیاه درون عسل تولیدی خواهد بود که فواید اصلی عسل از همین گیاهانی است که زنبور از آن تغذیه می‌کند.

دانستن این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم، اغلب برای کسانی مفید است که بیماری گوارشی داند. عسلی که طبیعی بوده و موم طبیعی هم داشته باشد، برای برخی از بیماری‌های گوارشی مفید است.

عسل را با موم نخرید! امکان دارد موم طبیعی نباشد

عسل را با موم نخرید! امکان دارد موم طبیعی نباشد

اگر از جایی که عسل تهیه می‌کنید مطئن نیستید و یا این‌که برای اولین بار است از آن‌جا عسل می‌‎خرید بهتر است عسل بدون موم بخرید. بسیاری از افراد تمایل زیادی دارند که عسل را با موم آن استفاده کنند؛ چون فکر می‌کنند که عسل با موم خواص بیشتری داشته و طبیعی است.

اما باید گفت که وجود موم در عسل هیچ ارتباطی با اصل و طبیعی‌بودن آن ندارد. در ادامه مطالبی که قرار است برای شما بازگو کنیم، متوجه می‌شوید که باید ترجیحا عسل را بدون موم خریداری کنید.

این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم، نکته مهمی است که درمورد همه نوع موم صدق نمی‌کند. ممکن است مومی که داخل عسل وجود دارد طبیعی نباشد. بسیاری از افرادی که زنبور دارند و کار تولید عسل را انجام می‌دهند از موم‌های مصنوعی استفاده می‌کنند؛ چراکه روند ساخت موم توسط خود زنبور زمان زیادی برده و برای زنبوردار اصلا به‌صرفه نیست.

معمولا زنبوردارانی که از موم طبیعی خود زنبور در روند ساخت عسل استفاده می‌کنند، زمان زیادی را برای این کار می‌گذارند.

این‌که گفته می‌شود روند ساخت موم طبیعی توسط خود زنبور برای زنبوردار به‌صرفه نیست به این دلیل است که زنبوردار در طی این مدت نمی‌تواند از عسل‌ها برداشت کند. عسلی که در طی مدت ساخت موم توسط زنبور تولید می‌شود تا ۶ کیلو هم می‌رسد که زنبوردار نباید آن‌ها را استفاده کند.

استفاده از موم‌های مصنوعی برای ساخت عسل هیچ مشکلی ندارند؛ چون هیچ آسیبی به ساختار عسل نمی‌زنند. موم‌های مصنوعی از ترکیب موم طبیعی و مقدار زیادی پارافین تولید می‌شود.

در زمان تصیم برای این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم، باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که ممکن است برخی زنبورداران همین موم مصنوعی را داخل عسل استفاده کنند. این مومی که از پارافین تولید شده است برای بدن بسیار مضر و خطرناک بوده و به هیچ وجه نباید خورده شود.

گاهی زنبورداران از موم چند بار استفاده می‌کنند

عسل را با موم نخرید! امکان دارد موم طبیعی نباشد

زمانی که زنبورداران یک موم مصنوعی تولید می‌کنند برای‌شان به‌صرفه نیست که همان یکبار از آن استفاده کنند. پارافین استفاده‌شده در موم و خود موم طبیعی که ذوب می‌شوند، قیمت بالایی داشته و از همین جهت اگر پس از یک دفعه استفاده دور ریخته شود، ممکن است به زنبوردار ضرر بزند.

از این رو زمانی که یک دفعه در این موم‌ها عسل تولید می‌شود و زنبورداران آن را برداشت می‌کنند، دفعه دیگری که زنبور قصد تولید عسل را دارد، عسل‌ها در همین موم تولید می‌شوند.

پس از این‌که موم چند دفعه استفاده شد زنبوردار ترجیح می‌دهد که آن را هم به فروش برساند که این فروش به شکل استفاده از آن ردون خود عسل است. علاوه‌بر این‌که این موم از پارافین درست شده و برای بدن خطرناک است، بستر مناسبی برای لارو انواع حشرات است که در طول بی‌استفاده‌بودن موم در آن جای گرفتند.

این موم‌ها به هیچ عنوان نباید استفاده شوند. زمانی که در مورد این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم شک داریم بهتر است گزینه بدون موم را انتخاب کنیم.

امکان دارد سمی باشد. ممکن است موم‌ها سمی باشند و آغشته به سمومی باشند که برای آفت‌ها استفاده می‌شود. زمانی که زنبورداران از آنتی‌بیوتیک برای زنبورهای خود استفاده می‌کنند، ممکن است که این ماده با موم هم برخورد داشته باشد و موم به آن آغشته شود.

معمولا این آنتی‌بیوتیک‌هایی که برای حشرات که زنبور است استفاده می‌شوند، برای بدن انسان مضر است. این موادی که برای زنبورها استفاده می‌شوند شیمیایی هستند.

حتی اگر مومی که قرار است درون عسل استفاده شود طبیعی باشد، ممکن است آلوده به این آنتی‌بیوتیک‌ها و سموم دیگر باشد. پس بهترین گزینه این است که عسل طبیعی‌ای را خریداری کرده که داخل آن از موم استفاده نشده باشد.

برای این‌که عسل را با موم تهیه کنید یا باید خودتان زنبوردار باشید که از هیچ سمی برای موم استفاده نکرده باشید و آن موم طبیعی باشید و یا این‌که از فردی که می‌شناسید خرید کنید.

عسل با موم طبیعی

برخی تصور می کنند که خرید عسل با مو بسیار طبیعی تر است در حالیکه خرید عسل با موم به معنی طبیعی بودن آن نیست. در اکثر مواقع این مو ها اصلا طبیعی نیستند و نباید به عنوان خوراکی مصرف شوند. پس حتما به اینکه مهم توجه باشید و از این به بعد گلو موم عسل را نخورید.

اگر تمایل به خرید عسل طبیعی بصورت تظمین شده دارید، می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۱۶۸۲۱ تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

چه زمانی می‌‎توان عسل را با موم خرید؟

چه زمانی می‌‎توان عسل را با موم خرید؟

همان‌طور که در انتهای بخش قبلی گفتیم می‌توانید نکاتی را در مورد این‌که عسل را با موم بخریم یا بدون موم، مورد توجه قرار دهید. درکل بهتر است که عسل را بدون موم خریداری و مصرف کنید، اما اگر باز هم مشتاق این هستید که عسل با موم را خریده و استفاده کنید پس باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

شکل ظاهری موم باید به شکل موم طبیعی باشد و این مورد را می‌‎توانید از روی حالت هرزبافت آن تشخیص دهید. هرزبافت به شکلی است که نشان می‌دهد موم، طبیعی و ساخت خود زنبور است. هرزبافت یعنی این‌که ساختار موم یکدست و مرتب نباشد و زنبور آن موم را در خارج از چارچوب موم درست کرده باشد.

اگر فرد خاصی را ندارید که از او عسل تهیه کنید که همراه با موم باشد، بهتر است عسل بدون موم استفاده کنید. در روند ساخت برخی از موم‌ها، برای جداکردن موم از دستگاه ساخت از مواد شوینده‌ای همچون آب و صابون استفاده می‌شود. اگر فردی را در نزدیک خود دارید که از کار او مطمئن هستید و حرف او برای‌تان صدق می‌کند، می‌توانید عسل را با موم طبیعی خریداری کنید.

خواص خوردن موم عسل

خواص خوردن موم عسل

موم عسل طبیعی خواصی زیادی دارد اما به شرطی که بتوانید موم عسل طبیعی تهیه کنید. موم عسل طبیعی اثر ضد التهابی دارد یعنی ترکیب آن با الکل می تواند بعنوان داروی ضد التهابی استفاده شود. موم عسل طبیعی همچنین برای درد گلو، درد معده، زخم معده و … نیز مفید می باشد.

نتیجه‌گیری

استفاده از عسل برای بدن خواص زیادی دارد اما به این شرط که عسل طبیعی بوده و اگر از موم آن هم استفاده می‌کنید طبیعی باشد. برای این‌که بدانیم عسل را با موم بخریم یا بدون موم و این‌که خواص کدام بیشتر است، در این مقاله توضیحات کاملی دادیم که مطمئنا برای‌تان مفید خواهد بود.

 

سوالات متداول

  • آیا موم عسل مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از موم خطر ابتلا به دیابت، زوال عقل، بیماری قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان کمک می کند

  • آیا می توان عسل را با موم خورد؟

بله، موم و حتی کندوی عسل نیز قابل خوردن است و مزه بسیار لذیذی دارد.

  • آیا عسل طبیعی موم دارد؟

از آنجایی که عسل طبیعی فرآوری نمی شود و همانطور که زنبورها ساخته اند نگهداری می شود پس می تواند گاهی اوقات دارای قسمت های از باقی مانده موم کندو باشد

  • کاربرد موم عسل چیست؟

موم عسل در واقع از لانه زنبور عسل تهیه می شود. موم عسل برای کلسترول بالا، درد، عفونت های قارچی پوست و … استفاده می شود.

  • سالم ترین نوع عسل کدام است؟

عسلی که طبیعی باشد و افزودنی کمتری داشته باشد از همه سالم تر است. شما می توانید هنگام خرید عسل، از فروشند میزان درصد خلوصیت عسل را بپرسید.
گالری عسل بهار ترکیبی از انواع عسل را برای شما آماده کرده است و شما میتوانید برای مشاهده قیمت عسل طبیعی روی لینک کلیک کنید.

  • خالص ترین شکل عسل کدام است؟

عسلی که پاستوریزه و فرآوری نشده باشد. عسل یک شربت شیرین از لانه زنبور عسل می باشد که در واقع شهد گلهای است که توسط زنبورهای عسل جمع آوری شده و در لانه زنبور ذخیر می شود.

منابع

medicalnewstoday , healthline

گالری عسل بهار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *