خواص بره موم

مهم‌ترین خواص بره موم برای کودکان

تغذیه سالم برای کودکان اهمیت بسیاری دارد. علاوه بر غذاهای مقوی، استفاده از مکمل‌های طبیعی در رشد آن‌ها تأثیر بسزایی دارد. یکی از مکمل‌های غذایی که خواص بسیاری برای کودکان دارد، بره موم است. بسیاری از والدین از خواص بره موم برای کودکان اطلاعی ندارند. به همین دلیل کودکان از یک ماده غذایی پرخاصیت محروم می‌مانند. موضوع مورد بحث در این مقاله، خواص بره موم برای کودک است.

 

بره موم

برنامه غذایی مناسب برای کودک

والدین همیشه می‌خواهند برنامه غذایی سالم و پرخاصیتی برای فرزندانشان بچینند. اما ممکن است در مورد اینکه چه خوراکی‌هایی برای فرزندشان مناسب است، آگاهی نداشته باشند. به عنوان مثال بره موم یکی از این مواد غذایی با ارزش است. زنبورهای عسل بره موم‌ را از شیره درختان تولید و در کندو ذخیره می‌کنند. بره موم‌ خاصیت‌های بسیاری شبیه به عسل دارد. اما خواص هر ماده غذایی برای بزرگسالان و کودکان یکسان نیست.

کودکان در حال رشد و نمو هستند. بعضی از اندام‌ها در کودکان به طور کامل شکل نگرفته‌اند. برای مثال روده بچه‌ها کامل رشد نکرده و قادر به جذب برخی از مواد غذایی نیست. بنابراین برخی از مواد غذایی مفید برای کودک مضر هستند. البته این موضوع در مورد کودکان کم‌تر از دو سال صدق می‌کند. بره موم ماده غذایی است که هضم آن برای کودکان زیر یک سال سخت است.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

به طور کلی بره موم بافت سنگینی دارد. دیر هضم است و معده‌های ضعیف را با مشکل مواجه می‌کند. البته کودکان بعد از سن دو سالگی می‌توانند مشتقات عسل را مصرف کنند. اما برای اطمینان بهتر است بره موم را در رژیم غذایی بچه‌های بالای ۴ سال قرار دهید.

بره موم

خواص بره موم برای کودک

همانطور که گفته شد، مصرف بره موم به اندازه مناسب برای کودکان با سن بیشتر از ۴ سال ضرر ندارد. اما خواص بره موم برای کودک چیست؟ مطالعاتی بسیاری روی بره موم انجام شده است. دانشمندان طی تحقیقات انجام شده به چند مورد از خواص بره موم برای کودکان رسیده‌اند. در ادامه این خواص را توضیح داده‌ایم.

 

برای خرید بره موم از بهار هانی کلیک کنید 

خواص آن برای دندان‌ها ولثه‌های کودک

در این آزمایش ۷۰ کودک سالم مورد بررسی قرار گرفتند. در بین این کودکان به ۳۰ نفر از آن‌ها خمیر دندانی از جنس بره موم دادند. نتایج این آزمایش نشان داد بچه‌هایی که از این خمیر دندان استفاده کرده بودند، باکتری دهان کم‌تر و لثه‌های قوی‌تری داشتند. در حالی که این آزمایش تنها در ۲ هفته انجام گرفته بود. همین ۲ هفته کافی است تا شاهد خواص بره موم برای کودک باشید.

آزمایشی که بیان کردیم تنها یک نمونه از چندین آزمایش است. اما همین تحقیق نشان می‌دهد که این ماده غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این کار را نیز هم با از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها انجام می‌دهد.

بره موم

تقویت سیستم ایمنی

از دیگر خواص بره موم برای کودکان تقویت سیستم ایمنی آن‌هاست. سبک زندگی انسان امروز او را در معرض آلودگی‌های محیطی مختلفی قرار داده است. آلودگی هوا، سموم و کودهای شیمایی مواد غذایی، رادیکال‌های آزاد و… از آلودگی‌های اجتناب ناپذیر زندگی امروز هستند. مهمان جدید زندگی اخیر ما نیز ویروس کرونا است. تنها راه حل بشر برای مقابله با این آلودگی‌ها، تقویت سیستم ایمنی است. مهم‌ترین راهکار برای تقویت سیستم ایمنی نیز استفاده از مواد غذایی مناسب است. بره موم باعث می‌شود سیستم ایمنی کودک قوی‌تر شود و در برابر آلودگی‌های محیطی مقاومت کافی داشته باشد. البته تهیه بره موم طبیعی نیز در این زمینه اهمیت دارد.

افزایش قدرت بدن

بچه‌هایی که در کودکی بره موم مصرف کرده‌اند، در دوران نوجوانی و جوانی بدنی با قدرت بیشتر دارند. به اصطلاح ما ایرانی‌ها، این ماده مغذی بنیه کودک را تقویت می‌کند.

مقدار مصرف برای کودکان

دوز داروهای بچه‌ها کم‌تر از بزرگسالان است. این ویژگی در مورد مواد طبیعی بسیار مقوی نیز صدق می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید عسل و بره موم را در رژیم غذایی فرزندان خود جای دهید، باید اطلاعاتی در مورد میزان مناسب مصرف آن‌ها داشته باشید. سیستم بدن بچه‌ها با بزرگسالان فرق دارد. آن‌ها نمی‌توانند به اندازه شما، مواد غذایی دریافت کنند. خواص بره موم برای کودک با مصرف متعادل ایجاد می‌شود. بنابراین بهتر است برای تقویت سیستم ایمنی بچه‌ها، از مقدار مناسب بره موم استفاده کنید. این باعث می‌شود که کودکی باهوش‌تر و سالم‌تر داشته باشید.

بره موم

استفاده از بره موم فرآوری شده الزامی است

نکته مهم دیگر در این زمینه استفاده از بره‌ موم‌های فرآوری شده است. بره موم پودری، ضمادی و مایع انواع مختلف بره موم فرآوری شده هستند. شما می‌توانید آن‌ها را با شیر مخلوط کنید تا کودک آن را میل کند. مصرف یک قاشق مرباخوری بره موم در هفته برای کودکان کافی است. این مقدار هم برای معده آن‌ها سنگین نیست و هم بدن آن‌ها از خواص این ماده مقوی استفاده می‌کند.

با مصرف بره موم و عسل از سنین ۴ یا ۵ سالگی از همان دوران کودکی، فرزند خود را به تغذیه سالم عادت دهید. کودکان معمولا به سمت مواد غذایی مضر اما خوشمزه جذب می‌شوند. ولی به کمک طعم خوب بره موم‌ می‌توان کودک را به تغذیه سالم عادت داد. بچه‌ها عاشق طعم شیرین هستند. بره موم نیز چنین مزه‌ای را دارد. به همین دلیل معمولا بچه‌ها از آن استقبال می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید بره موم را با سایر مواد خوشمزه مانند شیر، کاکائو و…. همراه کنید. بدون شک با خلاقیت می‌توان دسرهای خوش طعمی به کمک بره موم برای بچه‌ها درست کرد.

آینده کودکان با مصرف بره موم

خواص بره موم برای کودک در کنار مواد غذایی سالم دیگر، سلامت جسمی او را تأمین می‌کند. بیشتر ما دچار پوسیدگی دندان می‌شویم. دندان‌ها در ظاهر و گوارش هر فرد نقش مهمی دارند. اگر از خواص بره موم برای کودک خود بهره ببرید، دندان‌های سالمی خواهد داشت که در لثه‌ای مقاوم و سالم جای گرفته‌اند. این یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های این ماده برای بچه‌هاست.

بدون مکمل‌های مقوی مثل بره موم در شهرهای آلوده، کودکان چگونه می‌توانند سالم باشند؟ به دلیل شرایط زندگی، نمی‌توان در مکان‌های خوش آب و هوا ساکن شد. خواص بره موم برای کودک مثل تقویت سیستم ایمنی بدن، او را در برابر این آلودگی‌ها مقاوم می‌کند. زمانی که کودکان به مهد می‌روند و در محیط‌های عمومی قرار می‌گیرند، بیشتر به خواص بره موم برای کودک نیاز خواهند داشت. در مهد و پارک، کودکان کنجکاو همه چیز را لمس می‌کنند. آن‌ها با یکدیگر مشغول بازی می‌شوند. از اسباب بازی‌های یکدیگر استفاده می‌کنند. همه این فاکتورها منجر به انتقال آلودگی‌های بین کودکان می‌شود. تقویت سیستم ایمنی در دوران کودکی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

بره موم طبیعی

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد بره موم اهمیت طبیعی بودن آن است. در واقع استفاده از بره موم‌هایی که به روش‌های صنعتی تولید می‌شوند و حتی ارتباطی به زنبور عسل ندارند، خاصیت ندارد. حتی ممکن است مشکل ساز نیز باشد. از طرف دیگر بره موم خام حتی برای بزرگسالان نیز قابل استفاده نیست. این محصول باید فرآوری شود تا برای دستگاه گوارش قابل هضم باشد. این موضوع پیدا کردن بره موم طبیعی را سخت‌تر می‌کند.

در برخی از شهرهای ایران کندوهای بسیاری وجود دارد. به همین دلیل عسل‌های مرغوبی در آن‌ها تولید می‌شود. از جمله‌ی این مناطق می‌توان به مازندران، اردبیل و… اشاره کرد. مردمی که در این مناطق زندگی می‌کنند، احتمالا می‌توانند بره موم مرغوب تهیه کنند. اما افرادی که در چنین شهرهایی زندگی نمی‌کنند، این امکان را ندارند.

بره موم

 

برای خواندن مطالب درمورد فواید عسل :

بهترین روش برای تهیه

گروه شهدآوران دشت بهار که با برند عسل بهار در حال فعالیت است، این مشکل را برای شما حل کرده است. کندوهای عسل بهار در زاگرس قرار دارند. این مجموعه محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان خود عرضه می‌کند. همچنین امکان خرید اینترنتی و ارسال محصولات به تمام نقاط کشور را فراهم کرده است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به وب سایت گالری بهار و فروشگاه، انواع مختلف بره موم را خریداری کنید. همچنین می‌توانید از سلامت و طبیعی بودن انواع بره موم پودری، ضمادی و مایع اطمینان داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز می‌توانید از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان عسل بهار در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *