کاربرد گرده گل

گرده گل یکی از فرآورده‌های زنبور عسل است که خواص درمانی بسیار زیادی دارد. کاربرد گرده گل به عنوان یک ماده تقویت کننده هم برای انسان و هم برای زنبور است. گرده‌های گل سلول‌های نر گیاهان هستند که در تولید مثل گیاه نقش دارند. می‌دانید که هنگام نشستن زنبور عسل روی گل و نوشیدن شهد آن‌ها، گرده‌ها به پای این موجود می‌چسبند جابجایی زنبور منجر به عمل گرده افشانی می‌شود. زنبور عسل همچنین گرده گل‌ها را به همین شکل با خود به کندو می‌برد.

زنبور عسل بخشی از گرده گل را نیز به همراه شهد جمع آوری شده به کندو می‌برد. بعد از برگشتن زنبورهای کارگر، گرده‌های جمع آوری شده در کندو ذخیره می‌شوند. کاربرد گرده گل در کندو برای پرورش زنبورها و لاروها کاربرد دارد. در واقع این ماده منبع تغذیه لاروهاست. زنبورداران برای به دست آوردن این ماده مفید، تله گرده گل را در ورودی کندو قرار می‌دهند. این تله‌ها گرده‌ها را پیش از ورود به کندو جمع‌آوری می‌کند.

گرده گل

در این مقاله قصد داریم در مورد کاربردهای گرده گل برای انسان‌ها نیز صحبت کنیم.
آنچه در این مقاله خواهید خواند.
• ترکیبات مفید گرده گل
کاربرد گرده گل در درمان
کاربرد گرده گل در رژیم غذایی
• روش مصرف گرده گل برای استفاده از خواص آن
• در مصرف گرده گل محتاط باشید

گرده گل
گرده گل

ترکیبات مفید گرده گل

گرده گل به عنوان یکی از کامل‌ترین مواد مغذی موجود در طبیعت شناخته می‌شود. در ادامه می‌توانید ترکیبات موجود در این ماده را مطالعه کنید. اطلاع از این ترکیبات باعث می‌شود علت خاصیت و کاربرد گسترده گرده گل را دریابید.
• بخش زیادی از این ماده را پروتئین‌ها تشکیل داده‌اند. چیزی حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد وزن گرده گل از انواع مختلف آمینواسیدها تشکیل شده است.
• ۱۳ تا ۵۵ درصد از گرده گل را کربوهیدرات‌ها تشکیل داده‌اند.
• این ماده همچنین حاوی مواد معدنی بسیار مهمی‌مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم، آهن و فسفات و روی است.
• ویتامین‌هایی که برای بدن انسان لازم و ضروری است نیز در گرده گل پیدا می‌شود. از این ویتامین‌ها می‌توان به ویتامین E، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B، اشاره کرد. همه این ویتامین‌ها در سلامتی انسان نقش مهمی‌دارند.
لازم به ذکر است که ترکیبات موجود در گرده گل تا حد زیادی به منشاء گیاهی آن مرتبط است. به همین دلیل درصد ترکیباتی که نام بردیم، بر حسب اینکه زنبور روی چه گیاهی نشسته، متفاوت است.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

کاربرد گرده گل در درمان

گرده گل از داروهایی است که در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد گرده گل در درمان بعضی از بیماری‌های مزمن بسیار چشمگیر است. ترکیبات این ماده علاوه بر تقویت بدن انسان، می‌تواند در درمان بیماری‌ها نیز چاره ساز باشد.
گرده گل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل می‌تواند روی رادیکال‌های آزاد تأثیر بگذارد و آنها را از بین ببرد. رادیکال‌های آزاد علت ایجاد بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند آلزایمر، بیماری‌های قلبی و عروقی و حتی بیماری‌های خود ایمنی و سرطان هستند.
از دیگر موارد کاربرد گرده گل در پیشگیری و درمان بیماری‌های پروستات است. استفاده مداوم از گرده گل می‌تواند هم باعث پیشگیری از بیماری پروستات شود و هم داروی مناسب برای درمان التهابات این عضو باشد. کاربرد گرده گل در درمان بیماری‌های عصبی نیز دیده می‌شود. این ماده همچنین روی گردش خون تأثیر مثبت دارد و باعث متعادل شدن آن و کنترل فشار خون می‌شود. همچنین باعث ایجاد تعادل در تعداد گلبول‌های سفید و قرمز خون است. استفاده از گرده گل برای درمان بیماری کم خونی و همین طور فقر آهن بسیار موثر است.

کاربرد گرده گل
گرده گل

کاربرد گرده گل در رژیم غذایی

قرار گرفتن گرده گل در رژیم غذایی افراد مختلف می‌تواند تأثیر مثبتی برای افراد در سنین مختلف داشته باشد. کاربرد گرده گل در رژیم غذایی شامل موارد مختلفی است که در ادامه آن‌ها را بیان می‌‌کنیم.
• به دلیل وجود پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و کربوهیدارت‌ها گرده گل یک انرژی زای طبیعی است. به همین دلیل می‌تواند در از بین بردن خستگی روزانه نقش داشته باشد.
• نرمی و شادابی پوست از دیگر مزیت‌های وجود این ماده در رژیم غذایی شماست.
• این ماده به بازسازی سلول‌های پوست کمک می‌کند و می‌تواند از پوست در برابر اگزما محافظت کند.
• گرده گل در سیستم تنفسی نیز تأثیر دارد. مانع حملات آسمی ‌در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.
• گرده گل در کاهش حساسیت و آلرژی برای برخی از گروه‌ها موثر بوده است. همچنین  گرده گل برای سیستم گوارشی بدن نیز مفید است زیرا آنزیم‌های موجود در آن به بهبود فرایند گوارش کمک می‌کند.
• یکی دیگر از موارد کاربرد گرده گل در تقویت سیستم ایمنی بدن است. این ماده خواص آنتی بیوتیک دارد. به همین دلیل می‌تواند از بدن در برابر بسیاری از عفونت‌ها و باکتری‌ها محافظت کند.
• گرده گل در درمان بیماریهای قلبی و عروقی، مشکلات نازایی، درمان دیابت نیز کاربرد دارد.
حتی برخی از پزشکان طب سنتی بر این باورند که گرده گل می‌تواند در درمان اعتیاد نیز نقش داشته باشد. موارد بالا به صورت علمی اثبات نشده‌اند. اما تجربیات طب سنتی، خواص بالا را برای این ماده مفید نشان می‌دهد.

برای خرید گرده گل از بهار عسل کلیک کنید 

روش مصرف گرده گل برای استفاده از خواص آن

بهترین زمان برای مصرف گرده گل، همراه با غذا یا میوه است. باید به خاطر داشته باشید که مصرف این ماده یکبار در روز کافی است. می‌توانید هنگام صبحانه گرده گل را با یک تکه میوه میل کنید. استفاده از گرده گل به همراه عسل طبیعی در وعده صبحانه نیز خاصیت‌های فراوانی دارد.
در واقع گرده گل به عنوان یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. رژیم غذایی که در آن گرده گل نیز وجود داشته باشد، برای کودکان کم اشتها و بیمارانی که به سوء تغذیه مبتلا هستند بسیار مفید است. چون این ماده می‌تواند بخش مهمی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را تأمین کند. همچنین خوردن گرده نیازی به گرسنه بودن و اشتها داشتن ندارد.

گرده گل

در مصرف گرده گل محتاط باشید

همانطور که گفتیم، یکی از کاربرد گرده گل در از بین بردن آلرژی برای برخی از افراد است. اما برای برخی دیگر ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. یعنی ممکن است به آن حساسیت داشته باشند و دچار عوارض احتمالی شوند. بنابراین اگر برای اولین بار این ماده را مصرف می‌کنید، بهتر است ابتدا آن را تست کنید.
افرادی که بیماری‌های خاص مانند آسم یا آلرژی‌های مزمن دارند، باید تحت نظر پزشک از این ماده استفاده کنند. برای اینکه بفهمید به گرده گل حساسیت دارید یا خیر، برای بار اول مقدار کمی از آن را مصرف کنید. در صورتی که بعد از یک الی دو روز علائمی از آلرژی مشاهده نکردید، می‌توانید از کاربرد گسترده این ماده بهره ببرید.

سخن آخر

اکنون مهم‌ترین کاربردها و خواص گرده گل را می‌دانید. دانشمندان تحقیقات مختلفی در مورد خواص گرده گل انجام می‌دهند. می‌توانید نتایج بروزترین تحقیقات را در قسمت گرده گل سایت عسل بهار مطالعه کنید.
در کنار توجه به حساسیت نسبت به گرده گل، باید به اصالت این ماده نیز دقت کنید. تهیه گرده گل طبیعی کار ساده‌ای نیست. تنها زنبورداران حرفه‌ای می‌توانند از تله‌های گرده استفاده کنند و محصول مرغوب به دست آورند. مجموعه عسل بهار عرضه کننده مستقیم عسل و محصولات مرتبط با آن است. زنبورداران مجموعه بهار افرادی باتجربه هستند که در تولید و فرآوری محصولات مرتبط با عسل، بهترین عملکرد را داشته‌اند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *