خواص ضد بیماری زا عسل

پادکست خواص ضد بیماری زا عسل

خواص ضد بیماری زا عسل

خواص ضد میکروبی عسل،می تواند تا بیش از دویست و پنجاه میکروب،قارچ و باکتری را نابود کند.بسیاری از ویروس ها نیز توان پایداری در برابر این ویژگی عسل را نیز ندارند.توان ضد عفونی عسل،بسته به منابع شهد و عسلک و روش فرآوری آن است. برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی روی لینک کلیک کنید.

نکته مهم این است،که عسل در رویارویی با باکتری ها آن ها را مقاوم به درمان نمی کند.بر خلاف دیگر روش ها،باکتری های خوب در اثر کاربرد عسل از میان نمی روند.نکته مهم جذب سریع خاصیت ضد میکروبی عسل به خون است که دریافت نتیجه را شتاب می بخشد.

عسل این توان را دارد که سلول های ایمنی را وادار کند تا سیتوکین های ضد التهابی تولید کنند.اینترکولین ۱ تا ۶ می توانند تومورها و برخی سلول های سرطانی خاص را نابود نمایند. همچنین خواص عسل برای پوست نیز بسیار زیاد می باشد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره ی فواید عسل کلیک کنید.

میکروب هایی که می توانند در بدن انسان سبب بیماری شوند درون عسل هیچ بختی برای زندگی ندارند.عسل همه این میکروب ها را به سادگی نابود می کند.وجود اسید فورمیک و از سوی دیگر آب اکسیژنه دو عامل نابودی میکروب به وسیله عسل هستند. وجود بیش از هشتاد درصد قند در عسل فرصتی برای رشد میکروب ها را در آن نمی دهد.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

خواص ضد ویروسی عسل

تازه ترین گزارش ها نشان داده است که عسل ویروس تبخال و روبلا را دچار اختلال می کند.عسل مانوکا ویروس واریسلا را به سادگی از پا درمیاورد و برای بیماری های پوستی بسیار موثر است.

ویروس آنفلوآنزا سالهاست که انسان ها را درگیر کرده است.نکته مهم این است که بسیاری از داروها در بلند مدت نتوانسته اند گزینه مناسبی برای درمان آن باشند.این روزها خواص ضد بیماری زا عسل در درمان آنفلوآنزا بیش از پیش به چشم می آید.ثابت شده است که عسل حتی می تواند ویروس ایدز را نیز از میان ببرد.

این موضوع شگفت انگیز بخشی از خواص ضد بیماری زا و ضد ویروس عسل است.به تازگی برخی از پژوهشگران گفته اند که شاید عسل در درمان کرونا هم موثر باشد.

خواص ضد انگلی عسل

عسل این توانایی را دارد که جلوی رشد سه گونه از انگل لیشمانیا را بگیرد.عسل،برخی ارگانیزم های،غیر انگلی،مانند کرم های الگانس که یک کرم آزادی زی و نماتد است را از میان می برد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره ی ژل رویال و تقویت جنسی کلیک کنید.

مقابله با قارچ ها

پژوهش مستقلی در زمینه قارچ و اثر عسل بر آن انجام نشده است.اما آنچه روشن است عسل درمان خوبی برای قارچ های انگلی پوستی(درماتوفیت)است.بیش از چهل گونه مخمر در برابر عسل توان ایستادگی ندارند و از میان می روند.گونه‌های پنی‌سیلیوم کراستوسوم، پنی‌سیلیوم اکسپانسوم، پنی‌سیلیوم گریسوفولووم، پنی‌سیلیوم

رایستریکی و پنی‌سیلیوم وروکوزوم،که غلظتی بیش از ده درصد دارند،چاره ای جز تسلیم در برابر توانمندی عسل ندارند.آمیخته ای از عسل و ماست می تواند قارچ واژینال بانوان را برطرف کند.

عفونت های قارچی در میان زنان بسیار شایع است.چالشی که برای آنها بسیار رنج آور است.ممکن است زنان دچار ترشح سفید رنگ که بوی بدی دار بشوند.آلبیکان کاندیدا اگر ماهیت اسیدی واژن به هم بخورد به سادگی در آنجا رشد می نماید.

همان گونه که پیشتر گفته شده عسل یک ماده جادویی برای درمان قارچ واژن زنان است.یک قاشق ماست کم چرب را با دو قاشق عسل صد در صد طبیعی و فرآوری نشده درآمیزید.سپس آن را روزی دو بار در محیط مورد نظر بمالید.

 

خواص ضد میکروبی عسل

گونه های عسل هر کدام ویژگی های ضد میکروبی دارند.دلیل این موضوع تفاوت اندازه پراکسید و عوامل غیر پراکسیدی آن است.همه این ها به منبع گل و شرایطی که عسل نگدای می شده بستگی دارد.

عسل اگر دارای عسلک باشد و یا در کوهستان پرورش یافته باشد خاصیت ضد میکروبی افزون تری دارد.آنزیم گلوکز اُکسیداز که در عسل وجود داد به نور حساس است و عسل نباید در زیر نور قرار بگیرد.زیرا نور  و گرما این آنزیم را تخریب می نماید.

پژوهش ها نشان داده که عسل مانوکا شایع ترین میکروارگانیسم های که زخم را آلوده می کنند از میان می برد.عسلی که در دوره بارانی تولید می شود این توانمندی را دارد که میکروب E. coli را مار نماید.

عسل چون مقاومت ضد میکروبی را کاش می دهد،بیماری های میکروبی را نیز کاهش می دهد.آزمایش ها  نشان داده که عسل هم باکتریواستاتیک دارد. و هم باکتری کُش بسیار خوبی است که از خواص ضد بیماری زا عسل است.

چالشی که این روزها،بهداشت و درمان جهان را  تهدید می کند، موضوع مقاومت باکتریایی است.این باکتری ها امروز یکی از عوامل اصلی مرگ و میر هستند.بنابراین پزشکان به دنبال یافتن راههای جایگزین برای آنتی بیوتیک ها هستند.شاید عسل را باید نخستین و بهترین گزینه در این راستا دانست.

از سال ۱۸۹۲ که نخستین یافته ها در این زمینه به دست آمد تا کنون سال ها گذشته است.اما با این وجود هنوز پژوهش سازمان یافته و متمرکزی در این زمینه انجام نشده است.باکتریواستاتیک بودن عسل جلوی هر گونه رشد و گسترش باکتی ها را می گیرد و دامنه فعالیت آن ها محدود می کند.

درمان زخم

عسل می تواند زخم های عفونی و پانسمان شده پوستی را به سرعت درمان کند.عسل با ویژگی ضد اکسیدانی بافت ها را تحریک کرده تا زودتر و بهتر رشد کنند و پوست را بازسازی نمایند.

خواص ضد میکروبی عسل،می تواند تا بیش از دویست و پنجاه میکروب،قارچ و باکتری را نابود کند.بسیاری از ویروس ها نیز توان پایداری در برابر این ویژگی عسل را نیز ندارند.توان ضد عفونی عسل،بسته به منابع شهد و عسلک و روش فرآوری آن است.

تازه ترین گزارش ها نشان داده است که عسل ویروس تبخال و روبلا را دچار اختلال می کند.عسل مانوکا ویروس واریسلا را به سادگی از پا درمیاورد و برای بیماری های پوستی بسیار موثر است

عسل می تواند زخم های عفونی و پانسمان شده پوستی را به سرعت درمان کند.عسل با ویژگی ضد اکسیدانی بافت ها را تحریک کرده تا زودتر و بهتر رشد کنند و پوست را بازسازی نمایند.

۴ دیدگاه

    • یکی از ویژگی ها عسل خواص ضد ویروسی آن می باشد. عسل طبیعی می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها مفید باشد و هیچ عوارضی هم ندارد در حالیکه سایر داروها برای درمان بیماری های علاوه بر درمان، اثرات منفی نیز روی بدن دارند. نکته مهم درباره عسل این است که شما باید عسل طبیعی و اصلی را مصرف کنید چرا که عسل غیر طبیعی نه تنها مفید نمی باشد بلکه به علت داشتن شکر و قند مصنوعی می تواند مضر هم باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی از طریق این لینک اقدام کنید.

    • عسل به طور کلی چون یک ماده طبیعی و کاملا سالم می باشد هیچ عوارضی ندارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها و تقویت ایمنی بدن بسیار مفید می باشد اما به شرطی که آب شکر نباشد و عسل طبیعی را تهیه کرده باشید. برای تهیه عسل طبیعی و اطلاع از قیمت عسل طبیعی می توانید به صفحه مربوط مراجعه کنید.
      برای از خواص عسل برای درمان عبارتند از : خاصیت ضد ویروسی، خاصیت ضد انگلی، درمان زخم و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *