خواص عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست بانوان

از جمله خواص عسل برای پوست ایجاد شادابی و درخشش میباشد. خواص عسل برای پوست شامل سفید شدن آن، رفع ضایعات پوستی از قبیل زگیل، از بین رفتن زخم های آکنه و رفع چین و چروک می باشد. دلیل تاثیرات مطلوب عسل بر پوست، روان کننده بودن آن می باشد و باعث میشود لایه های بالایی پوست مرطوب شده و از ایجاد چین و چروک در آن جلوگیری شود. برای داشتن چهره ای همیشه جوان و شاداب بهتر است از خواص عسل برای پوست غافل نشوید و ماسک عسل با ماست را استفاده کنید.

خواص عسل برای پوست

 

خواص عسل برای بانوان

خواص عسل برای بانوان بسیار زیاد بوده و در دوره های مختلف به شیوه های متفاوت می تواند بر سلامت آنها اثرگذار باشد. به عنوان مثال، وجود قندهای گلوکز و فروکتوز در آن می تواند یکی از بهترین ویژگی های غذایی برای دوران بارداری زنان باشد که از بروز دیابت در این دوران نیز جلوگیری می کند.

از دیگر مزایای عسل برای بانوان می توان به رفع عفونت ها، کاهش درد دوران عادت ماهیانه و قاعدگی اشاره نمود. لازم به ذکر است که با توجه به عدم امکان استفاده از آنتی بیوتیک در دوران بارداری، بسیاری از مشکلات از قبیل گلودرد و سرفه را می توان با استفاده از عسل برطرف نمود. البته توجه داشته باشید که اگر به عسل آلرژی دارید، حتما با پزشک معالج مشورت کنید.

خواص ماسک عسل طبیعی

جدا از این که عسل به عنوان یک ماده غذایی به شمار می آید، آیا می دانید که عسل یکی از قدیمی ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟ عسل شامل موم و مواد قندی طبیعی و مواد معدنی است و یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می آید و همانند یک ماده ضد سوزش برای پوست های حساس عمل می کند.

عسل طبیعی می تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما می توانید این محصولات را در مغازه های محلی یا مغازه هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب این که خیلی از این محصولات می توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می توانند در منزل ساخته شوند.

بیشتر بدانید: خواص گرده گل برای کودکان

اگر می خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید مواردی که درباره عسل گفته می شود را امتحان کنید. اما قبل از استفاده عسل روی پوست تان، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. ماسک های خانگی محافظ پوست، ساده ترین ترکیبات خانگی هستند که می توان با استفاده از عسل آنها را تهیه کرد. این ماسک ها برای جوان نگه داشتن پوست و همچنین حفظ رطوبت و شادابی پوست تاثیر بسیار زیادی دارند.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

١- عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رشد سلول های جدید را تسریع و جوانی پوست را حفظ می کند و کمک می کند لک های قدیمی از بین برود و روند پیری پوست کندتر شود.

۲- عسل رطوبت را جذب می کند، بنابراین محصولی عالی برای پوستهای خشک، چرب، پوست های مشکل دار و جوش ها، ۳- عسل خصوصا نوع تیره آن مثل «ماتوکا» ماده ای آنتی باکتریال است، پس از خواص عسل برای پوست شما را تمیز کردن و به بازسازی منافذ آن است. برای تهیه هر کدام از ماسک های زیر، از یک دستگاه مخلوط کن تمیز استفاده کنید.

خواص عسل برای پوست

تاثیر خواص عسل طبیعی بر زیبایی پوست

عسل طبیعی به علت قابلیت جذب و نگهداری رطوبت و همچنین داشتن املاح و ویتامین های زیاد به زیبایی پوست و مو کمک می کند. این روزها کرم های محافظ پوست و مو، لوسیون ها، ماسک های صورت و مرطوب کننده های زیادی تولید می شوند که عسل را به عنوان ماده اصلی در خود دارند.

خاصیت آنتی اکسیدان عسل در این زمینه بیشتر به کمک متخصصان آمده است، یک کلینیک بین المللی تولید کننده مواد آرایشی، براساس تحقیقات انجام شده دکتر مالون و با توجه به سابقه ی عسل مانوکا در نیوزلند، به تازگی اعلام کرده است که با استفاده از این عسل که فقط در جنگل های درختان مانوکای نیوزلند تولید می شود و ترکیب آن با مواد آرایشی، توانسته اند انواع کرمها و لوسیون های مانوکا را تولید کنند .

این کرم ها علاوه بر زیبایی و درخشندگی خاصی که به پوست می دهد، می تواند در درمان اگزما، پسوریازیس و همچنین زخم های کوچک و جزیی پوست هم کاربرد داشته باشد. از ترکیبات این عسل در تولید کرمهای ضد پیری و ضد چروک و همچنین در تهیه ژل هال ضد عفونی پوست استفاده می شود.

خواص عسل برای پوست

برای خرید انواع عسل از گالری بهار هانی کلیک کن!

مرطوب کردن پوست با عسل

دو قاشق چای خوری عسل، روغن بادام شیرین یک قاشق چای خوری، خوشبو کننده چند قطره، پس از مخلوط کردن در دستگاه، آن را به تمام پوست دست بمالید و بگذارید تا مدتی باقی بماند.

رفع حساسیت و آلرژی با عسل

قبل از خواب بر موضع حساس بدن، ضمادی که با اضافه کردن مقداری وازلین و روغن گل سرخ برای یک فنجان عسل تهیه شده است، قرار دهید، جای ضماد را صبح با آب ولرم و صابون شستشو دهید. سپس شب همان روز بر موضع دارای حساسیت، همین ضماد را قرار دهید. در زمان انجام این درمان باید از خوردن غذاهایی مانند تخم مرغ، ماهی، گوجه فرنگی، بادنجان، انواع فلفل، ادویه جات و انبه که حساسیت و آلرژی به وجود می آورند، پرهیز شود.

البته حساسیت به این گونه غذاها در میان افراد مختلف متفاوت است. زیرا هر انسانی تا حدودی طبیب خویش است، به عبارتی خود می داند چه غذاهایی برای او خوب یا بد است (در بعضی افراد حتی گندم ایجاد حساسیت می کند. با این حال توصیه می شود که در درمان با ضماد عسل، یک لیوان آب ولرم که با عسل شیرین شده است، یا در آبی که سیاه دانه در آن جوشانده شده مقداری عسل ریخته و نوشیده شود.

خواص عسل برای پوست

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *