خواص گرده گل برای کودکان

گرده گل یک دانه کوچک است که در انتهای پرچم گل‌ها قراردارد و غذای زنبورهای جوان بوده و یکی از کامل‌ترین خوراکی‌های موجود در طبیعت شناخته می‌شود. ارزش غذایی این ماده از لحاظ داشتن ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی با گوشت قرمز برابری می‌کند. همچنین ماده اولیه تولید ژل رویال می باشد.

زنبورها برای جمع آوری این ماده ابتدا با ترشحات دهانی خود گل‌ها را مرطوب ساخته وسپس با گرفتن حبه و چسپاندن آن به پاهای عقبی خود، اقدام به جمع‌آوری گرده گل می‌کنند.

زنبورداران برای جمع آوری این ماده ارزشمند از تله‌های مخصوصی که در ابتدای ورودی زنبورها به کندو نصب می‌شود، استفاده می‌کنند.

از گذشته‌های دور تا به امروز از این ماده ارزشمند برای در پیشگیری، کنترل و درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف استفاده شده و امروزه نیز با توجه به پژوهش‌های انجام شده بر کشف خواص گرده گل، روز به روز چه در طب سنتی و چه در صنعت داروسازی، بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

اگر قصد دارید با تاثیرات بی‌نظیر این ماده که به گرده حیات معروف است بر دیابت و پروستات و دیگر بیماری‌ها آشنا شوید، حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

همه چیز در مورد خواص گرده گل

گرده گل یکی از  مقوی‌ترین فراورده‌های زنبور است. می‌توان گفت خواص دارویی گرده گل برای کودکان و بزرگسالان بسیار زیاد است. به همین دلیل در طب سنتی توصیه می‌شود که این ماده را در رژیم غذایی جای دهید. مصرف این ماده غذایی برای کودکان و بزرگسالان توصیه می‌شود و فواید زیادی برای گروه‌های سنی مختلف دارد. در این مقاله ضمن معرفی گرده گل و بررسی خواص آن در مورد اهمیت وجود این خوراکی سودمند در رژیم غذایی کودکان صحبت می‌کنیم‌.

گرده گل چیست؟

گرده گل به دانه های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در قسمت انتهایی پرچم گل‌ها قرار دارند و عامل بارور شدن گل‌ها هستند. گرده‌های گل به وسیله‌ی زنبور‌های عسل کارگر جمع آوری می‌شوند و در واقع غذای زنبورهای جوان را تشکیل می‌دهند. زنبور عسل ماده‌ی اگلوتینات که حالت چسبنده‌ای دارد را به همراه گرده گل به وسیله‌ی پاهای عقب خود جمع‌آوری می‌کند. زنبورها با این روش سبد گرده خود را پر می‌کنند و آن‌ها را به کندو می‌برند. فرایند پر کردن سبد گرده با استفاده از ترشحات زبانی زنبور عسل و مرطوب کردن گل‌ها با استفاده از این ترشحات صورت می‌گیرد. گرده گل منبع غذایی اولیه‌ی اهالی کندو محسوب می‌شود.

زنبورداران با استفاده از از تله‌های گرده گل که در ورودی کندوها نصب می‌کنند، گرده گل خام را جمع‌آوری می‌کنند. البته نمونه‌های غیر اصلی این محصول نیز به کرات در بازار پیدا می‌شود. بسیاری از خانواده‌ها از خواص گرده گل برای کودکان خود آگاهی دارند، اما نمی‌دانند که نمونه‌های اصلی را از کجا تهیه کنند. گالری عسل بهار محصولات خود را بدون واسطه به مشتریان می‌رساند. این موضوع باعث جلب رضایت مخاطبان ما شده است. 

 

محصولات گالری عسل بهار :

عسل طبیعی              ژل رویال                     بره موم

ترکیبات شیمیایی گرده گل

بر اساس تحقیقات انجام شده روی ترکیبات گرده گل، این محصول زنبور عسل نسبت به سایر مواد غذایی از ارزش تغذیه‌ای فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این ماده خوراکی طبیعی حاوی ترکیبات شیمیایی ارزشمندی است که برای تامین و حفظ سلامتی بدن انسان ضروری هستند. برخی ترکیبات تشکیل دهنده‌ی این ماده‌ی غذایی را در ادامه معرفی کرده‌ایم. بسیاری از این مواد را شما نیز می‌شناسید و از اهمیت وجود آن‌ها برای کودکان خبر دارید. این موضوع خواص گرده گل برای کودکان را بیش از پیش روش می‌کند.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدارت‌ها از جمله مواد ضروری برای تامین انرژی بدن انسان هستند. حدود ۳۰ درصد از ترکیبات گرده گل از این ماده تشکیل شده است.

پروتئین‌ها

مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین برای رشد کودکان ضروری است. گرده‌ گل‌های مختلف، دارای میزان متفاوتی از پروتئین هستند. این گرده‌ها بین ۷ تا ۳۵ درصد پروتئین دارند که برای رشد کودکان مناسب است. گرده گل حاوی برخی از انواع آمینواسید‌های ضروری برای بدن است. اگر کودک شما به خوردن این ماده علاقه داشته باشد، می‌توانید تا حد زیادی از خواص گرده گل برای رشد او استفاده کنید.

چربی‌ها

گرده‌گل متشکل از گروه چربی‌های مفید و اشباع نشده است. این چربی‌ها در حدود ۲ تا ۴.۴ درصد از ترکیبات گرده گل را تشکیل می‌دهند. چربی موجود در گرده گل از نوع مفید و کاهش دهنده‌ی کلسترول است. وجود چربی‌های مفید در برخی از مواد غذایی برای بدن ضروری است.

ویتامین‌ها

دیگر گروه ترکیبات شیمیایی که مصرف آن‌ها برای حفظ سلامت بخش‌های مختلف بدن ضروری است، ویتامین‌ها هستند. به استثنای ویتامین D که بوسیله‌ی تابش نور خورشید بر پوست نیز در بدن تولید می‌شود، سایر ویتامین‌ها باید با مصرف مواد غذایی به بدن برسند. کمبود ویتامین در بدن بچه‌ها مشکلات جدی برای آن‌ها به وجود می‌آورد. تأمین ویتامین مورد نیاز از دیگر خواص گرده گل برای کودکان است. 

گرده گل حاوی ویتامین‌های A  و C و انواع مختلف ویتامین‌های گروه B است. ویتامین A برای سلامت پوست و چشم و تقویت بینایی مفید است و فشار خون را تنظیم می‌کند. ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان نقش ضروری ایفا می‌کند و برای تقویت لثه و برطرف کردن خستگی و حساسیت بسیار مفید است. ویتامین‌های گروه  B نیز برای تنظیم قند خون، سوخت و ساز بدن و رشد مو و ناخن مفید هستند‌.

مواد معدنی

حدود ۳ تا ۷ درصد از ترکیبات گرده گل را مواد معدنی تشکیل می‌دهند. این مواد معدنی ضروری برای بدن عبارتند از: آهن، منیزیم، کلسیم، فسفر و گوگرد. وجود این عناصر در بدن کودکان و بزرگسالان برای برخی از متابولیسم‌های موجود در بدن ضروری است

سایر مواد تشکیل دهنده‌ی گرده گل

در برخی از انواع گرده گل ترکیبات دیگری چون آنتی‌بیوتیک‌ نیز یافت می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌ها نیز از مواد مفید موجود در گرده گل هستند. جالب است بدانید که ممکن است ترکیبات دیگری نیز در گرده گل وجود داشته باشند که تا کنون شناسایی نشده‌اند. بنابراین کمتر ماده غذایی را می‌توان یافت که مانند گرده گل حاوی ترکیباتی تا این حد گسترده، کامل و متنوع باشد.
کاربرد گرده گل
گرده گل

خاصیت‌های مختلف گرده گل برای انسان

گرده گل از گذشته‌های دور برای درمان بیماری‌های مختلف و در طب سنتی کاربرد‌های فراوانی داشته است. خواص گرده گل برای کودکان و بزرگسالان بسیار زیاد است. در این قسمت به مهم‌ترین خواص این ماده شفابخش اشاره کرده‌ایم.
  • افزایش سطح انرژی بدن
  • تقویت سیستم گوارشی کودکان.
  • برطرف کردن حساسیت و آلرژی‌های فصلی.
  • تقویت سیستم تنفسی و پیشگیری از حملات آسم. این ماده همچنین باعث کاهش التهابات ریوی می‌شود.
  • کنترل میزان قند خون از دیگر خواص گرده گل برای کودکانی است که به دیابت مبتلا هستند.
  • تقویت سیستم گردش خون. این خاصیت برای بزرگسالان نیز بسیار تأثیرگذار است و مانع از بروز سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.
  • درمان بیماری‌های پروستات
  • نرم کننده‌ی پوست. وجود ویتامین‌های فراوان در گرده‌ گل باعث شده است که برای لطافت پوست کودک ایده‌آل باشد. این مورد از خواص گرده‌ گل برای کودکان تا حدی چشمگیر است که ماسک‌ها و کرم‌هایی از آن تهیه می‌شود.
  • پاکسازی کبد.
  • جلوگیری از سرطان به دلیل آنتی‌ اکسیدان‌های فراوان.
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش دهنده‌ی استرس و آرامبخش.
احتمالا انتظار این تعداد خواص گرده گل برای کودکان را نداشتید! اما همانطور که گفته شد گرده گل ماده غذایی بسیار کاملی است. به همین دلیل می‌تواند برای ارگان‌های مختلف بدن کودکان و بزرگسالان مناسب باشد. 

برای خواندن مطالب درمورد عسل خالص

خواص گرده گل در طب سنتی

با توجه به اینکه در طب سنتی همواره راهکارهای طبیعی مورد توجه قرار می‌گیرد، گرده گل به عنوان یک راه‌حل طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها شناخته می‌شود. مهم‌ترین خواص گرده گل در طب سنتی عبارتند از:
  • خاصیت ضد پیری و افزایش طول عمر
چینی‌ها و مصریان باستان معتقد بودند که خواص گرده گل می‌تواند در افزایش شادابی پوست و جوان نگه داشتن آن مفید باشد و جدای از این فاکتورها امروزه نیز این موضوع به اثبات رسیده‌است که این ماده برای سالمندانی که در پی کاهش اثرات آلزایمر هستند، می‌تواند مفید باشد.
  • بهبود عملکرد کبد
مطالعات انجام شده در طب سنتی نشان می‌دهد که گرده گل می‌تواند در سم‌زدایی و پاکسازی کبد موثر باشد و همچنین به عنوان یک عامل پیشگیرنده برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌های حاد کبدی  نیز شناخته می‌شود.
  • تقویت قوای جنسی و مشکل نازایی
گرده گل در زنان، عملکرد تخمدان را بازیابی و تقویت می‌کند و می‌تواند کمک بسیار موثری به  تسریع بارداری باشد. این ماده در کنار اثر گذاری بر اندام‌های جنسی، در تنطیم عملکرد هورمون‌های جنسی نیز نقشی حیاتی ایفا می‌کند و به عنوان یک داروی طبیعی و قدرتمند در تقویت قوای جنسی به حساب می‌آید.
  • بهبود دستگاه گوارش
گرده گل در جذب بیشتر و بهتر ویتامین‌های موجود درغذا، توسط اندام‌های دستگاه گوارش موثراست و و به هضم شدن بهتر غذا نیز کمک می‌کند.
  • افزایش انرژی
در طب سنتی نیز این موضوع به اثبات رسیده‌است که عدم تغدیه مناسب می‌تواند نقش بسزایی را در بی‌حوصلگی و خستگی زیاد از حد ایفا کند. گرده گل می‌تواند با تنطیم سوخت و ساز و هورمون‌های بدن در افزایش انرژی کلی بدن تاثیرگذار باشد.

خواص گرده گل برای دیابت

طبق آخرین آمارهای منتشر شده از مبتلایان دیابت در ایران، تقریبا ۱۱ درصد کل جمعیت بالای ۲۵ سال ایران یعنی حدودا پنج میلیون و پانصد هزار نفر در ایران به انواع مختلف دیابت مبتلا هستند. شایع‌ترین انواع دیابت عبارتند از:
  • دیابت نوع ۱
  • دیابت نوع ۲
  • دیابت بارداری
گرده گل می‌تواند اثرات بسیار مثبتی در مهار انواع دیابت‌ها مخصوصا دیابت نوع ۲ داشته باشد. البته این موضع به این معنی نیست که این ماده بر دیابت نوع ۱ بی‌تاثیراست اما تحقیقات انجام شده، مجامع علمی به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیر گرده گل بر دیابت نوع ۲ بیشتر از نوع ۱ است. مهم‌ترین خواص گرده گل در درمان انواع دیابت عبارتند از:
  • انتقال مواد مورد نیاز به افراد مبتلا به دیابت
اکثر افراد مبتلا به دیابت مجبور به گرفتن رژیم‌های غذایی هستند. در این رژیم‌ها بسیاری از مواد غذایی که مورد نیاز بدن است حذف می‌گردد و در نتیجه فرد با کمبودهای غذایی روبرو می‌شود. گرده گل به عنوان یک مولتی ویتامین سرشار از مواد مغذی و البته فاقد قند درونی، می‌تواند بهترین مکمل غذایی ممکن برای افراد مبتلا به دیابت باشد.
  • کاهش قند خون
بر طبق تحقیقات انجام‌شده و مطالعات بالینی در این زمینه، مصرف گرده گل به هرشکل ممکن می‌تواند قند خون را کاهش داده و به همین علت برای بیماران دیابتی تجویز می‌شود. برخی از نتایج این تحقیقات نیز نشان می‌دهد که گرده گل در کاهش آنی قند خون موثر بوده و می‌توان از این ماده برای پیشگیری از دیابت استفاده کرد.

خواص گرده گل زنبورعسل

در قسمت‌های گذشته توضیحاتی در خصوص خواص گرده گل و تاثیرات آن بر بیمارهای مختلف و شایع،  داده‌شد. اما جدای موارد نامبرده خواص دیگری نیز هستند که عمومیت بیشتری داشته و شناخت آن‌ها می‌تواند در پی‌بردن به اهمیت این ماده حیاتی بسیار موثر باشد. مهم‌ترین خواص گرده گل عبارتند از:
  • درمان اعتیاد
به طورکلی گرده گل می‌تواند به منظور بهبود اعتیاد، مهار هوس‌ها و تکانه‌های سرکوبگر، افزایش ناگهانی ضربان قلب و هیجانات ناشی از نبود ماده‌ای که بدن به آن اعتیاد پیدا کرده‌است، بسیارمفید باشد.
  • درمان زخم
گرده گل دارای خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی بوده و می‌تواند در بهبود زخم‌های مختلف بدن مخصوصا زخم سوختگی موثر باشد. عصاره این ماده می‌تواند از بروز عفونت‌هایی که روند بهبودی را به خطر می‌اندازند، جلوگیری کند.
  • بازکردن رگ‌های قلب
میزان چربی و کلسترول خون با بیماری‌های قلبی رابطه مستقیم دارد. بالا رفتن هریک از آن‌ها باعث رسوب و اکسیدن شدن لیپیدهای چرب درون قلب شده و همین موضوع اسنداد رگ‌های قلبی را به همراه داشته و در نهایت منجبر به سکته قلبی می‌شود. گرده گل می‌تواند با کاهش سطح چربی و کلسترول خون، از بروز سکته‌ قلبی جلوگیری کند.
  • کاهش استرس و اضطراب
در عصر حاضر و دنیای مدرن به دلیل بالارفتن فشار زندگی، بسیاری از افراد سعی می‌کنند با مصرف انواع قرص اعصاب، آرامش خود را بازیابند. در صورتی که خواص گرده گل می‌تواند در ایجاد آرامش بسیار موثر باشد. این ماده به دلیل دارا بودن ویتامین‌های گروه B ، می‌تواند مقدار این ویتامین‌ها را در سیستم عصبی افزایش‌ دهد و این عمل می‌تواند کمک شایانی به کاهش استرس، اختلالات عصبی و تنظیم سیستم غددی درون‌ریز باشد.
  • تقویت سیستم تنفسی
از جمله خواص گرده گل می‌توان به کاهش هیستامین در بدن فرد اشاره کرد. این ماده اثر ضد التهابی نیز بر ریه دارد و می‌تواند از بروز آسم نیز جلوگیری کند. طبق آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه، این ماده می‌تواند برای درمان طیف وسیعی از بیماری های تنفسی مفید باشد.
  • تقویت سیستم ایمنی
گرده گل دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی  است و به طور طبیعی می‌تواند در درمان مسمومیت غذایی موثر باشد. همین خصوصیات باعث شده تا این ماده به عنوان یک جایگزین طبیعی برای بسیاری از بیماری ها شناخته شود.

خواص گرده گل برای پروستات

غده پروستات، نقش حیاتی در سیستم تولید مثل مردان ایفا می‌کند و در صورت سالم بودن در مردان جوان‌تر از ۵۰ سال معمولا به اندازه یک گردو است. این غده قسمت ابتدایی مجرای ادراری آقایان را احاطه می‌کند و در صورت آسیب دیدن، عملا فرد نابارور می‌شود. مایع ترشح شده از پروستات که منی بخشی از آن است ماهیت قلیایی داشته و در زنده و پویا نگه‌داشتن سلول‌های جنسی مردان(اسپرم) نقش بسزایی دارد. رایج‌ترین بیماری‌هایی که که طی سال‌های اخیر آمار ابتلا به آن‌ها افزایش یافته‌است عبارتند از:
  • سرطان پروستات
  • پروستاتیت مزمن باکتریایی
  • پروستاتیت حاد باکتریایی

برای خواندن مطالب درمورد بره موم

یکی از دلایل اصلی که استفاده از گرده گل می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلف پروستات موثر باشد، خاصیت ضدالتهابی آن است. این ماده می‌تواند التهابات بسیار حاد را که یکی از دلایل عمده بروز بسیاری از بیماری پروستاتی است را درمان کند و با کاهش تورم‌های ناشی از آن خطر ابتلا به انواع بیماری‌های پروستاتی را کاهش دهد. همچنین این ماده می‌تواند با ایجاد یک لایه‌ی محافظتی بر روی پروستات، از پیشرفت سرطان در این ناحیه جلوگیری کرده و در درمان آن نیز موثر باشد. 

تصور غالبی نیز در خصوص بیماری‌های پروستاتی وجود دارد و بسیاری از افراد تصور می‌کنند که بیماری‌های مربوط به این ناحیه فقط در دوران پیری به سراغ انسان می‌آید، در صورتی که در عصر حاضر به علت استفاده بیش‌ازحد مواد شیمیایی در تهیه غذاهای صنعتی، انواع و اقسام بیماری‌های پروستاتی میان جوانان نیز رواج پیدا کرده است.

خواص گرده گل برای کودکان

تغذیه‌ی کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد. آن‌ها در سن رشد هستند و اگر از رژیم غذایی کامل و مغذی استفاده نکنند، با مشکلات بسیاری در سنین بالاتر مواجه خواهند شد. رژیم غذایی کودکان باید سرشار از کلسیم، پروتئین، فیبر، آهن و انواع ویتامین باشد. 

لبنیات، گوشت، تخم‌‌مرغ، میوه‌ها و سبزیجات باید به مقدار کافی در رژیم غذایی کودکان وجود داشته باشد. برای میان وعده‌ی کودکان نیز می‌توان به جا‌ی خوراکی‌های ناسالم از کاکائو‌ها و شیرهای غنی شده استفاده کرد. عسل، گرده گل، و سایر محصولات زنبور عسل مثل ژل رویال نیز انتخاب‌های بسیار مناسبی برای وعده صبحانه یا میان وعده‌ها هستند. بدون شک چشم‌پوشی از خواص گرده گل برای کودکان امکان‌پذیر نیست.

یکی از مهم‌ترین علت‌های اهمیت گرده گل، ارزش غذایی بسیار زیاد آن است. گرده گل را می‌توان به عنوان یک مکمل غذایی طبیعی در رژیم غذایی کودکان قرار داد. این ماده غذایی به رشد جسمی و ذهنی کودکان کمک فراوانی می‌کند. گرده گل برای تقویت حافظه و هوش کودکان نیز مفید است. این فراورده‌ی زنبور عسل سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند. بنابراین مانع از  ابتلای آن‌ها به حساسیت‌ها و سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. هم‌چنین ویتامین C موجود در این محصول زنبور عسل برای سلامت لثه‌های کودکان بسیار مفید است.

اگر فرزند شما کم‌غذاست، باید از مواد پر ارزش در رژیم غذایی او استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب شیر با گرده گل می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای یک میان وعده باشد. البته مصرف بیش از اندازه گرده گل برای کودکان مناسب نیست. در قسمت بعدی در مورد تعداد دفعات مناسب و نحوه مصرف برای استفاده از تمام خواص گرده گل برای کودکان صحبت کرده‌ایم.

نحوه‌ی مصرف گرده‌ گل برای کودکان

به گفته‌ی متخصصان تغذیه میزان مصرف گرده گل به سن کودکان و نوجوانان وابسته است. بهترین مقدار مصرف برای کودکان ۲ تا ۶ ساله، نصف قاشق غذا خوری به صورت روزانه و ۱ قاشق غذاخوری برای کودکان ۶ تا ۱۲ ساله است. نوجوانان ۱۲ سال به بالا و بزرگسالان بهتر است برای بهره‌مندی بیشتر از مزایای این ماده خوراکی  روزانه ۲ قاشق غذاخوری گرده گل میل کنند.

گرده گل طعم خوشایندی ندارد و کودکان معمولا از خوردن آن امتناع می‌کنند. به همین دلیل بهتر است این مکمل غذایی را در یک لیوان شیر حل کنید و به آن‌ها بدهید. مخلوط گرده گل با عسل نیز راه دیگری برای مصرف آن است. البته گرده گل را می‌توان به تنهایی یا مخلوط در آب نیز میل کرد.

پیشنهاد می‌شود برای استفاده حداکثری از خواص گرده گل برای کودکان، این ماده را به صورت منظم و در دوره‌های یک ماهه مصرف کنید.

اگر فرزند شما به فراورده‌های زنبور عسل حساسیت دارد، از دادن گرده گل به او خودداری کنید و مکمل‌های غذایی دیگر را جایگزین کنید. به یاد داشته باشید که در مصرف تمام خوراکی‌ها، هرچند مفید و طبیعی باید جانب اعتدال را رعایت کرد. مصرف بیش از حد گرده گل نیز مانند هر ماده غذایی دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد.

 

برای خواندن مطالب درمورد
فواید عسل

کلام آخر

در این مقاله سعی‌شد تا از زوایای گوناگون به بررسی خواص گرده گل بپردازیم تا آن دسته از عزیزانی که قصد دارند با استفاده از این ماده طبیعی برای درمان بیماری‌های اشاره شده اقدام کنند، دیدی باز و اطلاعات کافی در این زمینه داشته‌باشند. 

راه‌های مصرف این ماده هم متفاوت است و افراد مختلف می‌توانند آن را با انواع آب میوه، ماست یا عسل مصرف کنند و یا اینکه به صورت مالیدنی روی محل زخم نیز استفاده کنند. البته پیشنهاد می‌شود که پیش از مصرف حتما نسبت به عدم داشتن آلرژی به گرده گل اطمینان حاصل‌کنید و خانم‌هایی که در دوران بارداری هستند حتما پیش از مصرف باید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنند. 

برای تهیه این محصول نیز می‌توانید سری به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر بزنید و لازم است بدانید که مقدار تقلبی گرده گل در بازار کمتر از نوع اصل آن است. در پایان از شما عزیزان خواهشمنیم که اگر این مقاله برای شما مفید بود ما را در بازنشر هرچه بهتر آن در صفحات مجازی یاری کنید و همچنین ما را از بازخوردها و نظرات خوب خود نیز بی‌بهره نسازید. در پایان مروری کوتاه داریم بر آنچه که گفته‌شد.

مهم‌ترین خواص گرده گل در طب سنتی

  • خاصیت ضد پیری و افزایش طول عمر
  • بهبود عملکرد کبد
  • تقویت قوای جنسی و مشکل نازایی
  • بهبود دستگاه گوارش
  • افزایش انرژی

رایج‌ترین بیماری‌های غده پروستات

  • سرطان پروستات
  • پروستاتیت مزمن باکتریایی
  • پروستاتیت حاد باکتریایی

شایع‌ترین انواع دیابت

  • دیابت نوع ۱
  • دیابت نوع ۲
  • دیابت بارداری

مهم‌ترین خواص گرده گل در درمان انواع دیابت

  • انتقال مواد مورد نیاز به افراد مبتلا به دیابت
  • کاهش قند خون

مهم‌ترین خواص عمومی گرده گل

  • درمان اعتیاد
  • درمان زخم
  • بازکردن رگ‌های قلب
  • کاهش استرس و اضطراب
  • تقویت سیستم تنفسی
  • تقویت سیستم ایمنی

گرده گل و سایر فراورده‌های زنبور عسل را از مراکز معتبر تهیه کنید تا از اصالت و کیفیت و سلامت آن‌ها مطمئن باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به فروشگاه گالری بهار مراجعه کنید.

گرده گل به دانه های بسیار کوچکی گفته می‌شود که در قسمت انتهایی پرچم گل‌ها قرار دارند و عامل بارور شدن گل‌ها هستند.

کربوهیدرات‌ها

پروتئین‌ها

چربی‌ها

ویتامین‌ها

مواد معدنی

  • درمان اعتیاد
  • درمان زخم
  • بازکردن رگ‌های قلب
  • کاهش استرس و اضطراب
  • تقویت سیستم تنفسی
  • تقویت سیستم ایمنی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *