تصویر 3 بعدی ریفلاکس معده که با عسل قابل درمان است

امروزه بسیاری از افراد از مشکلات معده مانند رفلاکس معده رنج می‌برند. ممکن است پزشک و متخصصین بسیاری دیده باشند و قرص های مکرری را خورده باشند، اما با این حال راه و روش های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با امتحان کردن آنها در بهتر شدن حال خود کمک شایانی کنید. مانند درمان رفلاکس معده با عسل.

از گذشته تا به حال خوردن عسل برای درمان بیماری های مختلف بکار رفته است. هیچ شکی نیست که بسیاری از افراد با امتحان کردن آن و دیدن نتایج به این باور رسیده‌اند که این ماده طبیعی از سایر روش های شیمیایی بسیار بهتر عمل می‌کنند. گالری عسل بهار به شما می‌آموزد که چگونه با خوردن عسل می‌توانید درد و مشکلات معده خود را کمتر کنید.

برای اطلاع از قیمت عسل طبیعی کافیست روی لینک کلیک کنید تا تمامی قیمت های گالری عسل بهار را مشاهده کنید.

نمایی از نحوه ریفلاکس معده در انسان

رفلاکس معده چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

بیماری ریفلاکس معده به مری معمولاً وقتی اتفاق می‌افتد  که اسید معده به طور مکرر به لوله‌‌ای به نام مری که دهان و معده شما را به همدیگر متصل می‌‌کند، برمی‌گردد. مری از یک پوششی ساخته شده که این ریفلاکس اسیدی می‌تواند پوشش مری شما را تحریک و بخراشد.

تقریباً همه افراد هر از گاهی رفلاکس اسید را تجربه می‌کنند. رفلاکس معده معمولاً از خفیف تا شدید است.

رفلاکس خفیف حداقل دو بار در هفته رخ می‌دهد. همچنین رفلاکس متوسط تا شدید اسید حداقل یک بار در هفته اتفاق می‌افتد. بیشتر افراد می‌توانند ناراحتی رفلاکس اسید معده را با تغییرات در سبک زندگی خود و خوردن داروهای بدون نسخه کنترل کنند.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

اما برخی از افراد مبتلا ممکن است برای کاهش علائم به داروهای قوی‌ تر یا جراحی نیاز داشته باشند. اما ممکن است بعضی از افراد بتوانند با مواد طبیعی و مقوی این بیماری را درمان کنند. درمان رفلاکس معده با عسل یکی از این روش ها است.

خانمی که دچار رفلاکس معده شده است

دلیل بروز رفلاکس معده چیست

رفلاکس اسیدی معده زمانی رخ می‌دهد که مکرراً اسید به طور برعکس از معده به دهان برگردد. برای این که بهتر متوجه این قضیه شوید به هنگامی که یک ماده غذایی که قورت می‌دهید فکر کنید، یک نوار عضلانی دایره‌ای در اطراف انتهای مری که نام آن اسفنکتر تحتانی مری است، شل می‌شود تا غذا و مایعات به معده شما جریان یابد.

سپس اسفنکتر دوباره بسته می‌شود. رفلاکس معده این عمل را به طور برعکس انجام می‌دهد که می‌تواند در موارد شدیدتر به گلوی شما آسیب وارد کند. حال اگر اسفنکتر به طور غیر طبیعی شل شود یا ضعیف شود، اسید معده می‌تواند به مری شما برگردد. این شستشوی معکوس مداوم اسید، پوشش مری را تحریک می‌کند و اغلب باعث التهاب آن می‌شود.

اما چرا درمان رفلاکس معده با عسل؟

عسل کنار در طول تاریخ مورد استفاده دارویی بوده است. فواید دقیق آن به نوع عسل مورد استفاده بستگی دارد. عسل خام و غیر پاستوریزه بیشترین فواید، مواد مغذی و آنزیم ها را برای سلامتی فراهم می‌کند.

 این ماده سرشار از آنتی اکسیدان است. همه اینها می‌توانند از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند. رادیکال های آزاد می‌توانند به روند پیری کمک کنند. آنها همچنین ممکن است منجر به بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان شوند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند.

خانمی که میخواهد صبح برای درمان ریفلاکس معده اش عسل بخورد

روش قطعی درمان رفلاکس معده با عسل طبیعی

عسل دارای تعدادی خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. عسل خام نه تنها می‌تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد، بلکه حاوی یک ضد عفونی کننده طبیعی است. عسل در پزشکی به عنوان موثرترین درمان برای زخم ها از جمله رفلاکس معده در نظر گرفته می‌شود.

 این عسل ممکن است در کنار پراکسید هیدروژن طبیعی خود دارای خواص ضد باکتری دیگری نیز باشد. عسل همچنین ممکن است به مشکلات گوارشی مانند اسهال و زخم معده کمک کند. عسل ممکن است به چندین روش برای کمک به علائم رفلاکس اسید کار کند.

عسل هم آنتی اکسیدان است و هم رادیکال های آزاد را از بین می‌برد. ریفلاکس ممکن است تا حدی توسط رادیکال های آزاد ایجاد شود که به سلول های پوششی دستگاه گوارش آسیب می‌رساند. همچنین این ماده طبیعی ممکن است با از بین بردن رادیکال های آزاد از آسیب جلوگیری کند.

از دیگر فواید آن می توان به کاهش التهاب در مری اشاره نمود. جالب است بدانید که بافت عسل به آن اجازه می دهد تا غشای مخاطی، مری را بهتر بپوشاند. همین امر می‌تواند به تسکین طولانی مدت در روند درمان رفلاکس معده با عسل کمک کننده باشد.

یک قاشق عسل که برای درمان بیماری های مربوط به معده مفید است

درمان سایر بیماری های گوارشی با عسل

در یک بررسی بالینی که توسط مجله پزشکی که در بریتانیا منتشر شده، محققان پیشنهاد کردند که طبیعت چسبناک عسل ممکن است به کاهش اسیدها کمک کند. همچنین می‌تواند برای بیماری های گوارشی به خوبی عمل کند.

اما این میزان از درمان برای هر فرد متفاوت است. در این مجله گفته شده که یکی از اعضای تیم آنها پس از مصرف پنج میلی لیتر (حدود یک قاشق چایخوری) عسل ساده، علائم سوزش سر دل خود را توانسته تسکین دهد.

اگر نمی‌خواهید یک قاشق چای خوری عسل را به تنهایی مصرف کنید، می‌توانید آن را با یک لیوان آب گرم یا چای مخلوط کنید. نوشیدن یک لیوان شیر یا خوردن مقداری ماست نیز ممکن است اثر آرام بخشی به گوارش و معده شما بدهد. اکثر مردم می‌توانند عسل را با هر گونه عوارض جانبی مصرف کنند.

بیشتر بخوایند: ژل رویال چیست و خواص بی نظیر آن در تقویت ایمنی بدن

این ماده طبیعی ممکن است بر سطح قند خون تاثیر بگذارد. اگر دیابت دارید، قند خون پایین دارید یا از داروهایی استفاده می‌کنید که بر قند خون تاثیر می‌گذارند، قبل از امتحان این درمان خانگی از پزشک خود بپرسید.

همچنین اگر دارو مصرف می‌کنید یا باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، باید از پزشک خود درباره مصرف عسل سوال کنید. عسل نباید به نوزادان کمتر از ۱۲ ماه داده شود.

یک قاشق عسل که برای درمان بیماری های مربوط به معده مفید است

عسل چگونه به بهبود رفلاکس معده کمک می‌کند

از عسل برای انواع مشکلات گوارشی استفاده شده است. بر اساس تحقیقات منتشر شده در علم پزشکی، عسل ممکن است به چند دلیل برای استفاده در برابر رفلاکس اسید مفید باشد. برای مثال، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد مضری که می‌توانند باعث آسیب به سلول های دستگاه گوارش شما شوند، مبارزه کنند.

 آسیب سلولی در سیستم گوارشی می‌تواند یکی از دلایل رفلاکس اسید شما باشد. علاوه بر این، عسل غشای مخاطی مری را می‌پوشاند و همچنین با التهاب در مری مبارزه می‌کند و احتمال رفلاکس اسید را کاهش می‌دهد. همه این عوامل در کنار یکدیگر باعث شده اند تا عسل بتواند به خوبی در بهبود رفلاکس معده کمک کند.

اگرچه تحقیقات در مورد درمان رفلاکس معده با عسل محدود است، اما هنوز به عنوان یک روش ایمن و موثر برای درمان رفلاکس اسید در نظر گرفته می‌شود.

اگر تصمیم دارید عسل را امتحان کنید، به یاد داشته باشید که حتماً موارد زیر را در هنگام مصرف رعایت کنید:

  • دوز معمولی حدود یک قاشق چایخوری در روز است.
  • عسل می‌تواند بر سطح قند خون شما تاثیر بگذارد. (چنانچه مشکلات قند خون دارید، از پزشک خود کمک بگیرید)
  • اکثر مردم می‌توانند عسل را بدون تجربه عوارض جانبی مصرف کنند. ( اگر حساسیت داشتید سریعاً به پزشک متخصص خود را برسانید.)
  • درمان های OTC یا جایگزین اغلب به حملات گاه به گاه رفلاکس اسید کمک می‌کند. اگر علائم شما ادامه پیدا کرد، باید با پزشک خود مشورت کنید.

خانمی که برای درد ریفلاکس معده اش دارد عسل میخورد

چطور از عسل در درمان رفلاکس معده استفاده کنیم

همانطور که این در این مقاله نشان دادیم و تمامی تحقیقات روز دنیا را آورده‌ایم به این نتیجه رسیدیم که عسل می‌تواند در درمان رفلاکس معده موثر باشد. ممکن است این سوال پیش بیاید که چطور از عسل برای درمان استفاده کنیم؟ و درمان رفلاکس معده با عسل به چه نحوی است؟ شما می‌توانید با قورت دادن یک قاشق چای‌خوری از عسل برای درمان رفلاکس اسید معده استفاده کنید.

اگر چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، نگران نباشید. در صورت بروز علائم می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با آب گرم یا چای مخلوط کنید. مصرف عسل به طور کلی بی خطر است، اما به دلیل اینکه حاوی قند است، در صورت داشتن بیماری قند خون مانند دیابت، احتیاط کنید. به کودکان زیر ۱۲ ماه نیز نباید عسل داده شود.

اگر علائم فروکش نکردند، برای سایر گزینه های درمانی با پزشک خود مشورت کنید. اگر به پیشگیری از رفلاکس اسید و سوزش سر دل قبل از شروع آن علاقه دارید، حتماً عسل را روزانه مصرف نمایید.

کلام آخر

در این مقاله از عوامل ایجاد بیماری رایج ریفلاکس معده و یا همان بالا آمدن اسید معده صحبت کردیم. و دانستیم که علت بوچود آمدن آن چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد.

همچنین در ادامه روش درمات بدون دارو به شما گفتیم که درمان رفلاکس معده با عسل بود.

جهت خرید انواع عسل طبیعی می‌توانید با کارشناسان فروش گالری عسل بهار تماس گرفته و عسل مورد نیاز خود را در هرکجای کشور که هستید سفارش دهید.

منابع: healthline , ncbi

گالری عسل بهار

سوالات متداول

  • درمان قطعی سوزش معده با عسل امکان پذیر است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید علت ایجاد سوزش معده را بررسی نمایید و با انجام آزمایشات لازمی که پزشک متخصص داخلی به شما می‌دهد علت اصلی مشخص شواد.

برای سوزش های ناشی از مشکلات ساده گوارشی مثل ترش کردن و … عسل راه حل قطعی می‌تواند باشد. اما برای مشکلاتی مانند زخم معده خیر و باید با توصیه متخصص دارو نیز مصرف نمایید.

  • برای سوزش معده عسل را به چه ماده دیگری می‌توان مصرف نمود؟

ترکیب عسل با سیاه دانه، خواص عسل با زردچوبه و عسل و دارچین نیز برای سوزش معده مناسب می‌باشند.

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *