خواص عسل برای مو

خواص عسل برای مو برای بسیار زیاد می باشد در حالیکه بسیاری از آن بی اطلاع می باشند. عسل به علت خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی که دارد می تواند یک مرطوب کننده عالی برای موها باشد و به درخشندگی آنها کمک کند.

اکثر ما می دانیم که عسل کنار یک محصول شیرین می باشد و توسط زنبور عسل تولید می شود. اما درباره استفاده درمانی و دارویی آن کمتر شنیده ایم. برخی از مواد غذایی علاوه‌ بر ارزش غذایی، دارای خاصیت‌های دارویی هم هستند.

این خاصیت دارویی می‌تواند شامل خوردن و یا استفاده از آن به‌صورت موضعی باشد. یکی از این مواد غذایی عسل است که خاصیت بسیار زیادی برای بدن دارد. در این مقاله قصد داریم که در مورد خواص عسل برای مو توضیح دهیم.

استفاده از عسل برای مو و ریلکس شدن

آیا مصرف عسل برای مو مفید است؟

عسل اگر به شکل طبیعی آن استفاده شود، برای بسیاری از اعضای بدن فواید بسیاری دارد. باید توجه داشته باشید که استفاده از عسل باید بصورتی باشد که در اندازه مناسب آن خورده شود و اگر بیشتر مصرف شود، ممکن است برای‌تان مضر هم باشد.

عسل طبیعی از شهد انواع گیاهان گرفته می‌شود که می‌توان خواص آن را باتوجه به نوع گیاه در دسته‌های مختلف قرار داد. عسل دارای مواد معدنی و ویتامین‌های بسیاری است که تاثیر زیادی برای بدن دارد. این ویتامین‌ها تاثیر مستقیمی برای حل مشکلات پوست و مو دارد.

خرید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی

ژل رویال ایرانی از مرغوب‌ترین ژل‌های رویال در جهان است چرا که زنبورهای عسل ایرانی در مراتع سرسبز و بکر ایران، از شهد گل‌های متنوع و وحشی تغذیه می‌کنند. این تنوع گیاهی، به ژل رویال ایرانی، خواص منحصر به فردی می‌بخشد. شما می‌توانید ژل رویال ایرانی ۱۰ گرمی را به صورت آنلاین از گالری عسل بهار خریداری نمایید.

افزودن به سبد خرید

تماس با کارشناسان فروش

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید همین الان تماس بگیرید.

معمولا دیده می‌شود که بسیاری از افراد برای درمان مشکلات پوستی و مویی‌ای که دارند از وسایل شیمیایی و داروهایی که طبیعی نیستند استفاده می‌کنند. اغلب این داروها، ماسک‌ها، پماد و کرم‌هایی که شیمیایی هستند، خود عوارضی هم دارند که پس از چند مدت مشخص می‌شود. خواص عسل برای مو بسیار زیاد است که به‌راحتی می‌توانید این ماده گرانبها را جایگزین این مواد شیمیایی کنید.

استفاده کردن از عسل برای موی سر

زمانی که سطح ایمنی بدن شما بالا باشد تمامی اعضای بدن‌تان به خوبی رشد کرده و کار خود را درست انجام می‌دهند. یکی از مواردی که می‌تواند سطح ایمنی بدن‌تان را بالا برده و شما را در برابر عوامل مختلف آسیب‌رسان حفظ کند، آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان در عسل یافت می‌شود و سطح میزان آن بالاست که با مصرف عسل می‌توانید ایمنی بدن خود را تضمین کنید. زمانی که سطح ایمنی بالایی داشته باشید رشد موهای‌تان روند درست خود را پیش می‌گیرد.

برای مشاهده قیمت عسل طبیعی و خرید آن می توانید همین الان روی لینک کلیک کرده و آنرا سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسد و بتوانید از مزایایی آن بهره ببرید.

زمانی که سطح پوست‌سرتان به دور از هر نوع بیماری قارچی مانند اگزما، پسوریازیس و شوره باشد، رشد موها به راحتی انجام می‌شود. عسل خاصیت بسیاری برای حفظ پوست سر در برابر این نوع بیماری‌های باکتریایی دارد که می‌تواند رشد درست موها را تضمین کند.

زمانی که فولیکول موی شما قوی باشد و مواد پروتئینی زیادی در آن قسمت وجود داشته باشد، ریزش موهای‌تان متوقف شده و رشد خوبی را خواهید داشت.

۳ خواص عسل برای مو

عسل طبیعی را به چند دلیل می توان برای مو استفاده کرد.

  1. حفظ رطوبت مو و درخشان نگه داشتن آن
  2. کمک به رشد مو
  3. جلوگیری از ریزش مو

مزایای مصرف عسل برای مو

مزایای مصرف عسل برای مو

خواص عسل برای مو معمولا به این شکل است که ریشه آن را تقویت کرده و روند رشد آن را تصحیح می‌کند. این شکل از پدیدار شدن خواص عسل برای خوردن آن است که تاکید بسیاری در تعیین میزان مصرف آن می‌شود. امروزه استفاده از وسایل شیمیایی بسیار باب شده و اغلب افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند.

مصرف عسل و استفاده از آن به شکل یک دارو برای مو، مزایای آن را در طولانی‌مدت برای‌تان نمایان خواهد کرد. همچنین درمان زخم با عسل نیز یکی از مزایای دیگر عسل طبیعی می باشد.

پیش‌ بردن یک زندگی سالم کار سختی نیست، اما باید برای انتخاب هریک از مراحل آن راه درست را انتخاب کنید. شما می‌توانید با انتخاب این راه و مصرف عسل، راه درست برای سلامتی تمامی اعضای بدن خود را پیش بگیرید.

طریقه مصرف عسل برای درمان ریزش مو

استفاده از عسل برای مو به‌ عنوان ماسک مو هم فواید زیادی دارد که یکی از این فواید ایجاد درخشندگی و براقیت طبیعی برای آن است. زمانی که شما موهای بلند و حتی کوتاه دارید، می‌توانید از عسل برای ایجاد درخشندگی کافی مو استفاده کنید.

حفظ رطوبت مو مساله مهمی است که برخی از افراد به آن توجه زیادی می‌کنند. زمانی که رطوبت موهای‌تان به حد کافی باشد، میزان شکنندگی مو بسیار پایین می‌‎آید که باید این مورد را هم درنظر داشته باشید که در موهای بلند این اتفاق واضح‌تر است.

از خواص عسل برای مو به شکل ماسک مو این است که خشکی مو را برطرف کرده و باعث حفظ رطوبت کافی در آن می‌شود. یکی از مشکلاتی که بیشتر افرادی که دارای موهای بلند هستند با آن روبرو می‌شوند، ایجاد موخوره است. این مشکل بیشتر به دلیل خشکی مو اتفاق می‌افتد که شما می‌توانید با استفاده از عسل، از ایجاد موخوره برای موهای‌تان پیشگیری کنید.

خواص عسل برای مو

ظروف شیشه ای عسل

همان‌طور که از مزیت‌های عسل برای مو نام برده و توضیح دادیم، خواص آن هم به همین شکل است که برروی مو تاثیر بسیاری دارد. وجود ویتامین‌های مختلف در عسل به مو کمک می‌کند که سالم‌تر به‌نظر برسد.

انواع این ویتامین‌ها در دسته‌های مختلف ویتامین‌های A، B، C، E، H و K قرار دارند که هرکدام از آن‌ها برای مو خاصیت زیادی خواهند داشت. وجود این ویتامین‌ها و مواد معندنی همچون؛ فلونوئیدها، آمینواسید و آنتی اکسیدان علاوه‌بر این‌که برای مو خاصیت دارند، برای تمامی اعضای بدن نیز مفید می باشد.

معمولا خواص عسل برای مو به دلیل وجود همین ویتامین‌هایی است که در آن مشاهده می‌شود.

طریقه مصرف عسل برای درمان ریزش مو

ریزش موی سر هنگام شانه کردن

معمولا اصلی‌ترین عامل ریزش مو به دلیل عدم مصرف درست غذا و رژیم‌های سخت غذایی است. زمانی که شما این کار را انجام می‌دهید باید منتظر عواقب آن هم باشید. بسیاری از افراد درصورت مشاهده اولین ریزش‌های جزئی مو، مصرف داروهای شیمیایی را آغاز می‌کنند و یا این‌ که از قرص‌های ویتامین استفاده می‌کنند.

استفاده از عسل به‌ جای همه این داروها که معمولا عوارضی هم برای بدن دارند، به شما توصیه می‌شود. در برخی موارد ممکن است که مشکل اصلی ریزش مو، مشکلات هورمونی باشد. برای حل مشکل ریزش مو، تنها باید فولیکول مو را تقویت کنید که با مصرف عسل به‌صورت خوراکی می‌توانید این کار را انجام دهید.

طریقه مصرف عسل برای درمان سفیدی مو

طریقه مصرف عسل برای درمان سفیدی مو

یکی از خواص عسل برای مو این است که اگر موهای‌تان رو به سفیدشدن هستند، می‌توانید برای به تعویق‌انداخت آن از این ماده ارزشمند استفاده کنید. معمولا سفیدشدن مو ارتباط مستقیمی با کم‌شدن ویتامین B در بدن دارد.

عسل سرشار از ویتامین‌های مختلف در خود است که این ویتامین را هم در خود جای داده است. کافیست روزانه به اندازه یک تا سه قاشق عسل بخورید تا از ایجاد سفیدی مو در سنین پایین پیشگیری کنید.

زمانی که از عسل برای این کار استفاده کنید، روند از دست‌ دادن رنگدانه‌های مو کند شده و به تعویق می‌افتد. با این‌کار گویی که سن خود را در سنین پایین حفظ کرده‌اید.

طریقه مصرف عسل برای رشد مو

طریقه مصرف عسل برای رشد مو

طریقه مصرف عسل برای رشد مو به این شکل است که اگر شما دارای ریزش هستید، همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، با مصرف عسل می‌توانید فولیکول مو را تقویت کنید. درغیر این‌صورت اگر قصد دارید که روند رشد موهای‌تان را سریع‌تر کنید هم نباید از خواص عسل برای مو غافل شوید.

مصرف عسل برای پوست بسیار مفید است. این پوست شامل پوست سر هم می‌شود که با تاثیر برروی آن می‌تواند باعث ایجاد و بیشترکردن سلول‌های اپیتلیال شود.

کار سلول‌های اپیتلیال برای مو برای این است که حفره‌هایی که فولیکول مو در آن به‌وجود آمده و رشد می‌کند را ایجاد می‌کند. هرچه میزان این سلول‌ها افزایش یابد، تراکم موها هم بیشتر می‌شود. زمانی که عسل، فولیکول مو را تقویت می‌کند، این میزان قدرتی که در فولیکول مو وجود دارد به ساقه مو رفته و رشد آن افزایش می‌یابد.

طریقه مصرف عسل برای درخشش مو

طریقه مصرف عسل برای درخشش مو

امروزه بسیاری از خانم‌ها با رنگ‌کردن مداوم موهای‌شان، آن درخشندگی اولیه موها را ازدست می‌دهند و برای این‌که این درخشش را دوباره ایجاد کنند، از وسایل آرایشی شیمیایی استفاده می‌کنند. دیده می‌شود که برخی از شامپوها باعث ایجاد کدری در مو می‌شود.

برای برگرداندن دوباره درخشنگدی مو کافی است که خواصل عسل برای مو را دست کم نگیرید و از آن استفاده کنید. ماسک موهای شیمیایی دارای ترکیباتی هستند که درخشندگی را به موها برای مدت کوتاهی باز می‌گردانند.

روش استفاده از عسل بصورت های مختلفی می باشد و یکی از متداول ترین روش های آن استفاده از عسل برای مو به شکل ماسک مو می باشد که این قابلیت را به شما می‌دهد که در طولانی‌مدت این درخشندگی را حفظ کنید.

ایجاد یک لایه محافظ برای مو از خواص استفاده از این ماده است. برای استفاده از آن باید در طول هفته و پس از هر استحمام مقداری عسل را به شکل ماسک مو برای موهای‌تان استفاده کنید.

طریقه مصرف عسل برای شکنندگی مو

طریقه مصرف عسل برای شکنندگی مو

زمانی که ساقه‌های موهای‌تان پروتئین‌های خود را ازدست می‌دهد دچار شکستگی و خشکی می‌شود. یکی از این پروتئین‌ها در مو کراتین است که عامل اصلی در حفظ شادابی مو است. یکی از موادی که دارای کراتین است، عسل بوده که با مصرف آن به شکل ماسک مو می‌توانید کراتین و مواد مغذی را به موهای خود بازگردانید. معمولا شکنندگی مو به شکل موخوره ایجاد می‌شود که با استفاده از عسل می‌توانید از ایجاد آن پیشگیری کنید.

درنهایت

در این مقاله به برخی از خواص عسل برای مو پرداختیم که قطعا می‌تواند کاربرد بسیاری برای‌تان داشته باشد. لازم است که برای مشاهده خواص عسل برای مو از آن به‌طور مداوم استفاده کنید؛ چراکه با یک یا دوبار نمی‌توان اثر فوق‌العاده آن را تشخیص داد.
همانطور که گفتیم عسل دارای فواید زیادی می باشد برای مطالعه خواص عسل برای چشم روی لینک آن کلیک کنید.

سوالات متداول

  • روش استفاده از عسل برای مو به چه صورت است؟

می توان به صورت ماسک از عسل استفاده کرد یعنی یک لایه نازک از عسل را روی موهای خود کشیده و صبر می کنیم تا جذب پست سر گردد و بعد آن را شستشو می دهیم.

  • آیا عسل برای ابرو هم مفید می باشد؟

بله، در کل عسل باعث تقویت فولیکول مو می شود که این به رشد و تقویت ساقه مو و ابرو کمک می کند.

  • آیا عسل برای درمان ریزش مو موثر است؟

برای جلوگیری از ریزش مو باید فولیکول مو را تقویت کنید که این امر با مصرف عسل بصورت خوراکی انجام می شود.

 

منابع

healthline , maeshoney

گالری عسل بهار

 

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *